וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אובמה הושבע תחת איומים על חייו

3 ימים לפני טקס ההשבעה של הנשיא הגיע ל-FBI מידע "אמין ביותר" על טרוריסטים שמתכננים לבצע פיגוע במהלך הטקס. השירות החשאי החליט כי שר ההגנה גייטס ימתין במקום סודי למקרה שאובמה ייהרג

הנשיא ברק אובמה הושבע לנשיאות ארצות הברית בשנה שעברה תחת התרעה חמורה על פיגוע טרור, כך חושף הבוקר (שלישי) העיתון ה"ניו יורק טיימס".

מקורות בטחוניים סיפרו לעיתון כי שלושה ימים לפני ההשבעה הגיע מודיע לאחת משגרירויות ארצות הברית והודיע כי קבוצה של טרוריסטים סומלים, המקושרת לאל קעאדה, מתכננת לערוך פיגוע ראווה ביום השבעתו של אובמה. אנשי ה-FBI העריכו כי המידע הוא "אמין ביותר". על פי ההערכות קבוצה של טרוריסטים סומלים חצתה את הגבול מקנדה, כשתכניתם לפוצץ את עצמם במהלך טקס ההשבעה של הנשיא בגבעת הקפיטול בוושינגטון, אליו היו צפויים להגיע כמיליון איש.

האיום היה כה ממשי עד כי אנשי הביטחון של הבית הלבן החליטו להכין תכנית חירום לפעולה במידה והנשיא ייהרג. אחד היועצים סיפר לעיתון כי במהלך ישיבה שהתקיימה עם בכירים בממשל בנושא ההתרעה אמרה מזכירת המדינה הילארי קלינטון: "אז מה ברק אובמה אמור לעשות אם באמצע נאום ההשבעה שלו תתפוצץ פצצה? האם אנשי השירות החשאי מתכוונים להבריח אותו מהבמה כדי שהעם האמריקאי יראה את הנשיא שלהם נעלם באמצע ההשבעה שלו? לא נראה לי".

לבסוף הוחלט כי שר ההגנה רוברט גייטס, שהיה השר היחיד שהמשיך בתפקידו ולא היה צריך להישבע, ימתין במקום מסתור כדי שיוכל לקחת את הפיקוד על המדינה לידיו במקרה שאובמה ייהרג במהלך טקס ההשבעה.

בעקבות האיום אף בוטלה אחת החזרות לטקס. בכירים ששוחחו עם העיתון סיפרו כי אובמה היה "מודאג ביותר" מן ההתרעה, במיוחד מכיוון שגם אשתו ובנותיו השתתפו בטקס. "הוא נראה ממש מפוחד", סיפר אחד מיועציו.

בכירי המודיעין המשיכו לבדוק את ההתרעות לעומק ולאחר 72 שעות, ביום הטקס, הגיעו למסקנה שהאיום חסר שחר וכי מדובר במתיחה שערכה קבוצה סומלית כדי להתנקם בקבוצה יריבה. השבעתו של אובמה התקיימה לבסוף ללא אירועים מיוחדים אך תחת אבטחה חסרת תקדים. בין היתר הושבע הנשיא מאחורי קיר שקוף חסין אש במשקל 5 טונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully