וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל שהרג סוכני CIA היה סוכן ירדני כפול

מחקירת הפיגוע בו נהרגו 7 אנשי CIA באפגניסטן עולה כי המחבל הוא אזרח ירדני, ששימש כסוכן כפול. בין ההרוגים גם הקצין הירדני שהפעיל אותו, ככל הנראה קרוב של המלך עבדאללה

המחבל המתאבד שהרג שבעה סוכני CIA בבסיס צבאי באפגניסטן בשבוע שעבר היה סוכן כפול של אל קאעדה מירדן, כך דיווחה הלילה (שלישי) רשת NBC. גורם בכיר לשעבר במודיעין האמריקאי אישר כי הסוכן-מחבל הוא יליד ירדן, שהוזמן לבסיס לאחר שטען שיש ברשותו מידע על סגנו של מנהיג אל-קאעדה. בין ההרוגים בפיגוע היה גם קצין ירדני, ככל הנראה מפעילו של הסייען, שהכירו היטב ובשל כך הצליח להיכנס לבסיס מבלי שיעורר חשד. ב-CIA סירבו להגיב לדיווח.

לפי פרסומים של הטליבן הפקיסטני, המחבל המתאבד הוא חמאן חליד מוחמד. לעומת זאת רשת NBC דיווחה כי שמו הוא חמאן חליל אבו מולאל אל-באלווי, רופא בן 36 מהעיר ברקה בירדן שגויס ככל הנראה בידי המודיעין בארצו. לפי הדיווח, הוא נעצר לפני כשנה בידי המודיעין הירדני וגויס לעבוד עבור המודיעין הירדני והאמריקאי ולאחר שעבר הכשרה נשלח למשימתו באפגניסטן. תפקידו היה לעקוב ולגלות את התוכניות, הפעולות ומקום הימצאו של ד"ר איימן א-זוואהירי, שנחשב לסגנו של אוסמה בן לאדן.

כעת מתברר כי, למעשה, שימש אל-באלווי במשך שנה כסוכן כפול והטעה את מפעיליו מהמודיעין הירדני. עד לשנת 2007 היה אל-באלווי מפעיל מוכר של אתר אינטרנט בשם אל חייזאב שהפיץ תעמולה של אל קאעדה ברשת, ופרסם מאמרים רבים בנושאי הג'יהאד.

ארגון הטליבן של פקיסטן, שבשליחותו פעל אל-באלווי, הבטיח כי יפרסם בקרוב קלטת וידיאו של מוחמד בה הוא נפרד לפני שיצא למשימת ההתאבדות שלו. בחודש ספטמבר 2009 אף פירסם עיתון של הג'יהאד האיסלמי ראיון עם אל בלאווי, תחת שם בדוי, בו הוא תיאר כיצד צמח מתוך הפורומים של הג'יהאד. הוא סיפר כי הוא הגיע לאפגניסטן כדי להילחם, וכן כי בכוונתו לשכנע אנשים נוספים להשתמש באלימות.

מחשיפת פרטים נוספים הקשורים לפיגוע, מתברר כי נהרגה בו בכירה ב-CIA, ראש היחידה במקום. עמה נהרגו עוד שלושה מעמיתיה לתחנה ושלושה מאבטחים מחברת אבטחה פרטית אמריקאית. בפיגוע נהרג גם קצין מודיעין ירדני, שריף עלי בין זאיד, אחיין מרוחק של המלך עבדאללה, שאף השתתף בטקס קבלת גופתו בשה התעופה ברבת עמון ביום ראשון. סוכנות הידיעות הירדנית דיווחה כי ההרוג השתתף במבצע הומניטרי של חיל האויר הירדני באפגניסטן. לעומת זאת, ב"ניו יורק פוסט" דווח כי הוא היה סוכן ביון ירדני, שעמד בראש מחלקת המודיעין הכללי של הממלכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully