וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: גם אזרחים זרים נעצרו בהפגנות

לאחר שנשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד האשים את המערב בליבוי הפגנות האופוזיציה, כעת מתברר כי מספר אזרחים זרים נעצרו במהלך העימותים בשבוע שעבר

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: רן צימט)

אירן עצרה מספר אזרחים זרים במהלך העימותים בין תומכי אופוזיציה לכוחות הביטחון בשבוע שעבר, כך דיווחה היום (שני) רשת הטלוויזיה הממלכתית במדינה. בדיווח שנמסר מטעם שר המודיעין האירני היידאר מוסלהי, צוין כי העצורים ניהלו "מלחמה פסיכולוגית נגד המערכת", וכי הם נכנסו למדינה יומיים לפני חג ה"עשורא".

המהומות שהתחוללו במהלך החג החשוב ביותר למוסלמים השיעים, היו האלימות ביותר מאז הבחירות באירן בשנה שעברה. לפחות שמונה בני אדם נהרגו וכ-40 בכירים פרו-רפורמיסטים נעצרו במהלך ההפגנות.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד האשים בשבוע שעבר את ישראל וארצות הברית באחריות להפגנות האופוזיציה. בנוסף, דובר משרד החוץ האירני, רמין מהמנפרסט, אמר כי העימותים היו פעולה של מיעוט קטן, שזכה לעידוד ממדינות זרות, כמו ארצות הברית ובריטניה. לטענתו, ההפגנות שבוצעו ביום ה"עשורא" הקדוש, נועדו לפגוע בערכים הדתיים והיו "מהלך בלתי ראוי".

בכירים אירנים אף קראו למנהיגי האופוזיציה להכות על חטאם או "לעמוד בפני האשמות של תמיכה בכופרים ובהתרסה באלוהים". מיר חוסיין מוסאווי, המנהיג הרפורמיסטי, מסר ביום שישי כי הוא מוכן להקריב את חייו למען התנועה הרפורמית באירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully