וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרו: נדחה הערעור של הנשיא לשעבר על עונשו

ביהמ"ש העליון דחה את ערעורו של אלברטו פוג'ימורי, וקבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר על הקמת יחידות חיסול. בתו, הצפוייה להבחר לנשיאות ב-2011, הבטיחה שתחנון אותו

בית המשפט העליון של פרו דחה את ערעורו של הנשיא לשעבר, אלברטו פוג'ימורי, שנידון ל-25 שנות מאסר אחרי שהורשע במקרי רצח שבוצעו במהלך שנות כהונתו. מערכת המשפט במדינה פרסמה היום (ראשון) את החלטת בית המשפט להותיר על כנו את עונש המאסר הכבד של הנשיא לשעבר בן ה-71. יחד עם זאת, עדיין לא התקבלה ההחלטה בערעורו של פוג'ימורי בשלושה מקרים נוספים שבהם נידון לעונשי מאסר קצרים יותר.

בתו של הנשיא לעבר, קייקו פוג'ימורי, היא חברת קונגרס ונחשבת למועמדת מובילה להיבחר לנשיאת המדינה בבחירות שייערכו ב-2011. היא הבטיחה כי הדבר הראשון שתעשה לאחר השבעתה יהיה לחון את אביה, למרות שחנינה על פשעים נגד האנושות אינה מותרת על פי החוקים הבינלאומיים.

פוג'ימורי האב הנהיג את פרו בשנים 2000-1990 ונידון בחודש אפריל האחרון ל-25 שנות מאסר לאחר שהורשע בהקמת יחידות חיסול צבאיות, שפתחו באש בשני מקרים נפרדים לעבר אזרחים שהפגינו נגד הנשיא, וגרמו למותם של לפחות 25 אנשים, בהם ילדים. כמו כן הורשע הנשיא לשעבר בחטיפה של איש עסקים ושל עיתונאי. למרות ההרשעה, פוג'ימורי עדיין נהנה מפופולריות בארצו בשל התמודדותו עם המשבר הכלכלי ובזכות הניצחון שלו על המחתרת המאואיסטית "הנתיב הזוהר" לאחר עשרים שנה של מאבק ו-70 אלף הרוגים. שערוריית שחיתות הביאה לנפילת ממשלתו של פוג'ימורי לפני עשר שנים, והנשיא לשעבר יצא לגלות ביפן. ב-2005 הוא נעצר במהלך ביקור בצ'ילה ובספטמבר 2007 הוסגר חזרה לפרו כדי לעמוד למשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully