וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למעלה מ-150 הרוגים בקרבות מורדים בקונגו

כוח האו"ם מסר כי 157 חמושים נהרגו בקרבות עם חיילי צבא קונגו בצפון מערב המדינה. לפחות חייל אחד נהרג בסכסוך אלים על רקע מחלוקת על זכויות דיג

יותר מ-150 בני אדם נהרגו בשבוע שעבר בקרבות בין כוחות הממשלה לבין חמושים ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, כך מסר היום (ראשון) צוות מיוחד של האו"ם באיזור.

רדיו "אוקפי" של משלחת האו"ם במדינה הודיע כי 157 חמושים וחייל אחד נהרגו במסגרת הקרבות הקשים שנערכו בימים חמישי ושישי בסביבות העיירה איניאלה. העיירה ממוקמת כ-65 ק"מ מדונגו, שם פרץ גל אלימות קשה על רקע אתני בסוף חודש אוקטובר.

העימות באזור החל על רקע מחלוקת על זכויות דיג בין התושבים באיניאלה לבין התושבים במונזאיה. מאז פרסמו כמה קבוצות הודעות באינטרנט, בהן הכריזו על פתיחת התקוממות נגד ממשלת הנשיא לורן קבילה. עם זאת, באו"ם טוענים כי אין קשר בין המתרחש באזור זה לבין האלימות המתמשכת במחוזות קיבו שבמזרח המדינה.

"המידע שהתקבל ממשקיפי השלום מלמד על לחימה עזה בין הצבא לבין גורמים חמושים", מסר ז'אן פול דיטריך, דובר כוח משקיפי האו"ם ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו. "דווח כי 157 חמושים נהרגו. נמסר שגם הצבא ספג כמה נפגעים".

בשבוע שעבר הודיע האו"ם כי הוא מאריך את המנדט של כוחותיו במדינה בחמישה חודשים בלבד במקום שנה. קיצור השהות אמור לאפשר לאו"ם לעבוד עם הממשלה בקינשסה על מנדט מחודש, שבמסגרתו יאמנו הכוחות את הצבא המקומי לקראת הנסיגה.

מונו"ק, כוח משקיפי האו"ם הגדול ביותר בעולם עם 20 אלף אנשים, מוצב במדינה המרכז אפריקאית מאז סיום מלחמת האזרחים. המלחמה בשנים 2003-1998 הביאה למותם של מיליוני בני אדם ואיימה על היציבות במרכז היבשת השחורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully