וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר להפסיק לחפש: אין דבר כזה נקודת הג'י

הנושא שמעסיק אלפי בדיחות גרועות וכתבות בירחוני נשים מתברר כמיתוס. לפי מחקר בריטי חדש, נקודת הג'י החמקנית אינה באמת קיימת. "מדובר ברעיון סובייקטיבי"

האם המרדף אחר אחד מגורמי ההנאה מינית של הנשים היה לשווא? מחקר בריטי מצא שנקודת הג'י המסתורית, שלפי הסברה קיימת אצל נשים מסוימות ונעדרת אצל נשים אחרות, כנראה אינה קיימת.

מדענים בקינגס קולג' שבלונדון שביצעו את המחקר בקרב 1,800 נשים, טוענים שאין הוכחה לקיומה של נקודת הג'י – מקבץ קצוות עצבים פנימיים – אלא רק בדמיונן של נשים המושפעות ממגזיני נשים ומטפלים מיניים. כך דיווח היום (ראשון) עיתון "הטיימס" הלונדוני.

"נשים עשויות לטעון שקיומה של נקודת הג'י נובעת מדיאטה או התעמלות, אך למעשה, זה כמעט בלתי אפשרי למצוא תכונות אמיתיות לכך", אמר פרופסור טים ספקטור, מומחה לגנטיקה ואפידמיולוגיה, ואחד מעורכי המחקר. "זהו המחקר הגדול ביותר שנעשה, והוא מראה באופן די ברור שהרעיון של נקודת הג'י הוא סובייקטיבי".

המחקר כלל שאלון לנשים בגילאים 23-83. כולן היו תאומות זהות או לא זהות. החוקרים מצאו, כי תאומות זהות חולקות את אותם גנים, בעוד שתאומות לא-זהות חולקות חצי מהגנים שלהן. אם תאומה זהה דיווחה שיש לה נקודת ג'י, אז סביר מאוד להניח שתאומתה תיתן את אותה תשובה. אך בפועל, לא כך היה הדבר, מה שהוביל את החוקרים להסיק שנקודת הג'י היא עניין סובייקטיבי.

56% מכלל הנשים במחקר טענו שיש להן נקודת ג'י, אך הן נטו להיות צעירות יותר ופעילות יותר מבחינה מינית. לדברי אנדרה בורי, שהובילה את המחקר, המטרה היתה להפחית את רגשות אי-ההתאמה והלקות הקיימים אצל הרבה נשים וגברים, כשזה מגיע למציאת נקודת הג'י הנשית. "זה חסר אחריות לטעון שקיים משהו שמעולם לא הוכח למעשה, וללחוץ על נשים – וגם גברים", אמרה ד"ר בורי.

הדיון יימשך

רוב הרופאים הקונבנציונליים תמיד הטילו ספק בקיומה של נקודת הג'י. "אני חושב שהמחקר מוכיח את ההבדלים בין מדע פופולרי למדע ביולוגי ואנטומי", אמר ל"טיימס" ד"ר גדיס גרודזינסקאס, גניקולוג בבית חולים בלונדון.

נקודת הג'י נקראת על שמו של ארנסט גראפנברג, המדען הגרמני שטען כי גילה את האזור הארוגני בשנת 1950. אחת האחראיות לעלייה בפופולריות של הנושא היא ד"ר בוורלי וויפל מאוניברסיטת ראטגרס שבניו ג'רזי שבארצות הברית. במחקר שערכה וויפל היא מצאה את נקודת הג'י ב-400 נשים וכתבה מספר ספרים בנושא. לדבריה, ממצאי המחקר הבריטי פגומים, מכיוון שהוא לא בדק את החוויות המיניות של נשים לסביות או בי-סקסואליות, כמו גם השפעה של טכניקות מיניות שונות. "הבעיה הגדולה ביותר עם הממצאים היא שלתאומות אין בדרך כלל את אותו שותף מיני" , אמרה וויפל.

אך ממצאי המחקר לא יפסיקו את המרדף אחר נקודת הג'י החמקנית. כתב העת לרפואה מינית, שיפרסם השבוע את התוצאות, מתכנן לערוך דיון בנושא ולפרסם מחקר ממחנה הפרו-ג' והאנטי-ג'י.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully