וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הנאמנות - גזענות או ציונות?

הממשלה תדון היום בהצעת חוק של "ישראל ביתנו", לפיה כל ח"כ יצטרך להישבע אמונים למדינת ישראל כ"מדינה יהודית וציונית". האם זו הצעה ראויה או פסולה? טקבקו, גם בווידאו

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון היום (ראשון) בהצעת חוק שזכתה לכינוי "חוק הנאמנות" ותקבע האם ייערך שינוי בהצהרת האמונים של חברי הכנסת. לפי ההצעה של ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), כל חבר כנסת יצטרך להצהיר שהוא "מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל כמדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית, לערכיה ולסמליה". ההצעה מרחיבה את הנוסח הקיים היום, לפיו חברי הכנסת "מתחייבים לשמור אמונים למדינת ישראל".

ההצעה גררה ביקורת חריפה מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, ובעיקר מהמפלגות הערביות שטענו כי הצעת החוק היא "המשך קמפיין הבחירות של "ישראל ביתנו" נגד הציבור הערבי ומנהיגיו, וניסיון להעניק לשרץ הגזענות והפאשיזם מעטה של לגיטימציה על ידי חקיקה". מנגד, ח"כ רותם טען כי הצעת החוק "באה להבטיח שחברי הכנסת יתחייבו להיות נאמנים למדינת ישראל כמדינה יהודית ומי שלא ירצה להיות נאמן, יואיל שלא להיות חבר כנסת".

המתח בין ישראל הדמוקרטית וישראל היהודית נבחן שוב. אנחנו שואלים אתכם – האם מדובר בהצעה לגיטימית? מצד אחד, על חברי הכנסת, כנציגי הציבור הנבחרים, להיות נאמנים למוסדות המדינה, לערכיה וסמליה. מנגד, מדובר בהצעה הדורשת הזדהות עם ה"יהדות", חרף העובדה שכ-20% מאזרחי ישראל אינם יהודים. האם מעתה חברי הכנסת שאינם ציוניים, בהם גם ח"כים חרדים, ייאלצו להצהיר על ציוניותם? האם, לדעתם, מדובר בצעד המותר במסגרת כללי המשחק הדמוקרטי או שמא מדובר בגזענות? טקבקו, גם בווידאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully