וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד לא ישן מספיק? הוא עלול ללקות בדכאון

מחקר אמריקאי מצא כי בני נוער שהולכים לישון לפני חצות נמצאים בסיכון נמוך יותר ללקות בדיכאון או לחשוב מחשבות אובדניות. 1 מכל 15 נערים ונערות שנבדקו נמצא כלוקה בדיכאון

שעת שינה מוקדמת מגינה על בני נוער מפני דיכאון ומחשבות אובדניות, כך עולה ממחקר אמריקאי שפורסם בעיתון "סליפ". מתוך 15,500 בני נוער בני 12-18 שהשתתפו במחקר, אלו שהלכו לישון אחרי חצות היו בסיכון גבוה יותר ב-24% ללקות בדיכאון מאלה שהלכו לישון לפני 22:00 בלילה.

כמו כן, בני נוער שישנו פחות מחמש שעות בלילה נמצאו בסיכון גבוה יותר ב-71% ללקות בדיכאון מבני נוער שישנו 8 שעות. החוקרים מאוניברסיטת קולומביה בניו יורק בחנו נתונים של 15,500 שנאספו בשנות ה-90. מהממצאים עולה כי אחד מכל 15 נערים ונערות שנבחנו לוקה בדיכאון.

בני נוער שהוריהם קבעו להם את שעת השינה לחצות, היו בסיכון גבוה ב-20% לחשוב מחשבות אובדניות מאשר בני נוער שהלכו לישון בשעה 22:00 או מוקדם יותר. בנוסף, נמצא כי בני נוער שדיווחו כי הם בדרך כלל ישנים מספיק, היו בסיכון נמוך יותר ללקות בדיכאון. בני הנוער שהשתתפו במחקר ישנו בממוצע 7 שעות ו-53 דקות – מספר שעות נמוך יותר ממספר שעות השינה המומלצות לבני נוער בגילם - 9 שעות.

החוקר הראשי, ד"ר ג'יימס גאנגוויץ', אמר כי למרות שזה הגיוני שצעירים יתקשו להירדם בגלל דיכאון או מחשבות אובדניות, העובדה היא ששעת השינה שנקבעת על ידי ההורים קשורה לדיכאון, והמחסור בשעות שינה מקבע את מצב הרוח הירוד של הנער או הנערה.

גאנגוויץ' הוסיף כי המחסור בשעות שינה יכול להשפיע על תגובות רגשיות במוח ולהוביל למצבי רוח המונעים את היכולת של הנוער להתמודד עם הלחץ היומיומי. מצבי הרוח יכולים להשפיע על השיפוט, הריכוז והיכולת לשלוט בדחפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully