וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 שנים אחרי: הזעם על הקריקטורות לא שוכך

פעיל אל קאעדה סומלי נורה על ידי המשטרה בזמן שניסה לפרוץ לביתו של הקריקטוריסט הדני קורט ווטרגאארד על מנת לרצחו. ב-2005 פרסם ווסטרגאארד קריקטורות בהן צויר הנביא מוחמד

משטרת דנמרק הודיעה כי ירתה במהלך הלילה (שבת) באזרח סומליה שניסה לפרוץ לביתו של קורט ווסטרגאארד, הקריקטוריסט שיצר את קריקטורות מוחמד שגרמו לסערה בדנמרק בשנת 2005. החשוד, בן 28 שזוהה כבעל קשרים לארגון אל קאעדה נפצע כתוצאה מהירי ונעצר. ברשותו נמצאו סכין וגרזן.

שירותי הביטחון אמרו כי הסומלי יואשם בניסיון לרצוח את וסטרגאארד. הקריקטוריסט נתון לאיומים מאז פורסמו הקריקטורות. בשנה שעברה נעצרו שני תושבי שיקגו בחשד שתכננו לפגוע בווסטרגאארד ובעיתון שפרסם את הקריקטורות שלו.. ב-2006 הותקפו שלוש שגרירויות דניות באפריקה ואסיה. לפחות 50 בני אדם נהרגו בהתקפות.

בשנת 2005 פירסם ווסטרגאארד סדרה של קריקטורות בהן הוצג הנביא מוחמד. בין היתר הוצג מוחמד כאשר הוא חובש טורבן הנושא פצצה על ראשו. הקריקטורות הדניות וקריקטורות נוספות שפורסמו גם בעיתונים שוודים יצרו גל של מהומות ומחאה בקרב הקהילה המוסלמית במדינות סקנדינביה כמו גם מחאה חריפה מצד מדינות מוסלמיות ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully