וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר בארה"ב: אין דיון על תקיפה באירן

בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס אמר שגריר ישראל בארה"ב, מייקל אורן, ששתי המדינות מקיימות דיונים בנושא הגרעין האירני, אך השיחות עדיין לא הגיעו לשלב הפעולה הצבאית

השיחות בין ישראל וארצות הברית לגבי תכנית הגרעין האירני עדיין לא הגיעו לשלב הדיונים על פעולה צבאית, כך אמר שגריר ישראל בארצות הברית מייקל אורן. בראיון מיוחד לסוכנות הידיעות רויטרס שמתפרסם היום (חמישי), הוסיף אורן שהוא אינו רואה סימנים לכך שארצות הברית תרפה מדרישותיה העיקריות בנושא. "אני מאוד בטוח במחויבות של אמריקה להניא את אירן מלהעשיר אורניום בשטחה, שזאת מטרה משותפת שלנו", אמר אורן. "העמדות שלנו מתחברות זו לזו, ואנו מתקשרים ומשתפים פעולה".

כשנשאל אם ארצות הברית לוחצת על ישראל בנושא פעולה צבאית אפשרית נגד אירן, אמר אורן, "זה לא נושא שעולה. זה לא נושא לדיון. זה לא נושא לשיחה בינינו כי אנחנו עדיין לא שם. אנחנו רחוקים משם". אורן הוסיף שכרגע ההתמקדות היא על גיבוש סנקציות והפעלתם.

ארה"ב ומעצמות המערב הביעו תסכול רב מהתחמקות האירנים ממתן תשובה רשמית לטיוטת הסכם ההעשרה שסבא"א הגישה לה לפני כחודשיים. בשבועות האחרונים אמרו גורמים אירנים כי ארצם תהיה מוכנה לבצע החלפה בחו"ל של האורניום שלה תמורת דלק מועשר. השבוע דווח כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה מתחיל לגבש תמיכה בינלאומית לחבילת סנקציות חדשות נגד אירן. אך מומחים מביעים ספק בכך שהוא יצליח להשיג את תמיכתן של רוסיה וסין להחלטה של מועצת הביטחון של האו"ם. במצב זה, ארה"ב ובעלות בריתה יאלצו להטיל סנקציות בעלות השפעה כלכלית מוגבלת. מקור ישראלי בכיר אמר ל"רויטרס" שישראל תקבל בברכה צעד שכזה מצד אובמה, לו רק כסימן ברור על נכונותו לעבור "משיחות לעימות" עם אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully