וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטליבן הרג 8 סוכני CIA באפגניסטן

ארגון הטליבן נטל אחריות לפיגוע ההתאבדות בבסיס סמוך לפקיסטן, שבו נהרגו ככל הנראה שמונה עובדים של סוכנות הביון האמריקאית. בפיגוע נפרד נהרגו חמישה קנדים ממטען צד

ארגון הטליבן נטל היום (חמישי) אחריות לפיגוע ההתאבדות בבסיס צבא ארצות הברית באפגניסטן, שבו נהרגו שמונה עובדי CIA, סוכנות הביון האמריקאית. באירוע נפרד אתמול באפגניסטן נהרגו ארבעה חיילים קנדים ועיתונאית, מפיצוץ מטען צד מתחת לרכבם המשוריין.

לדברי הטליבן, חייל אפגני הוא שביצע אתמול את הפיגוע בבסיס הצבאי במחוז קוסט, מעוז טליבן סמוך לפקיסטן. האירוע היה ההתקפה הקטלנית ביותר נגד כוחות המודיעין האמריקאים מאז הפלישה למדינה ב-2001. דובר הארגון מסר ל-BBC שהמחבל לבש מדי צבא ומתחת להם חגורת נפץ. הוא הצליח לחדור לבסיס והתפוצץ באולם הספורט.

לפי מקור אנונימי, ההרוגים היו סוכני CIA אך לא ניתן לכך אישור אמריקאי רשמי. לדברי כתב ה-BBC באפגניסטן, הבסיס הוגדר כ"לא רגיל", ביטוי הרומז על כך שהוא מרכז לפעילות CIA.

"אנחנו אבלים על אובדן החיים בהתקפה הזאת, ולא מפרסמים מידע נוסף עד שנודיע לקרובי משפחה", מסר דובר משרד המדינה האמריקאי איאן קלי. דובר נאט"ו מסר שבהתקפה לא נהרגו חיילים אמריקאים או של נאט"ו.

בחודש האחרון הוכפל מספר האזרחים האמריקאים שעובדים באפגניסטן כחלק מצוות הבנייה מחדש במדינה. ארצות הברית אמרה שהיעד שלה הוא כ-1,000 אזרחים בשנה הבאה, עם שינוי המדיניות מביטחון לסיוע ושיקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully