וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים באזור: אפשרות לחידוש המו"מ בקרוב

בעקבות פגישת נתניהו ומובארק, אומרים גורמים ישראלים ופלסטינים כי חלה התקדמות לקראת האפשרות לחידוש המו"מ. בתוך כך דווח כי השליח האמריקאי מיטשל יגיע לאזור בחודש הבא

גורמים ישראלים ופלסטינים רמזו היום (רביעי) כי חלה התקדמות לקראת חידוש שיחות השלום בין הצדדים, בעקבות פגישת ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו והנשיא המצרי חוסני מובארק, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

על פי מקור דיפלומטי, ג'ורג' מיטשל, שליחו המיוחד למזרח התיכון של הנשיא האמריקאי, יגיע בחודש הבא לאזור במאמץ להחזיר את המשא ומתן המדיני למסלולו. מוקדם יותר השבוע פרסמה סוכנות הידיעות הצרפתית כי ארצות הברית מגבשת שני מכתבי ערבויות לישראל ולפלסטינים אותם יציג מיטשל כבסיס לחידוש שיחות השלום בין הצדדים.

בתוך כך, דוברו של אבו מאזן, נאביל אבו רודיינה, אמר לרויטרס כי "האזור יראה פעילות פוליטית משמעותית בשבועיים הקרובים. העמדה ישראלית עדיין לא ברורה מספיק על מנת לחדש את המשא ומתן".

מרק רגב, דובר ראש הממשלה לתקשורת זרה, אמר בתגובה כי "הממשלה הישראלית מקווה שאכן נראה את חידוש השיחות עם הפלסטינים בעתיד הקרוב. אנחנו מוכנים".

"להניע את התהליך המדיני"

בנאום אתמול במרכז הליכוד התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו בחיוב לפגישתו עם נשיא מצרים חוסני מובארק. נתניהו אמר כי הוא "מעודד ממחויבות הנשיא מובארק לקדם את השלום בינינו לבין הפלסטינים. אני מקווה לראות נכונות כזו גם מצד הרשות הפלסטינית. הגיע הזמן להניע את התהליך המדיני. הגיע הזמן שכולם יתנו כתף ונעשה זאת".

בתוך כך, בכיר ישראלי אמר לרויטרס כי בקרוב יהיה "מאמץ רב להחזיר את הדברים למסלולם. כולם רוצים שזה יקרה". לדבריו, ישראל לא רוצה להגיד בשלב זה אלו צדדים היא מוכנה לקחת אך "במסגרת חבילה אנחנו מוכנים לעשות את תפקידנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully