וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוסים יצילו את העולם מפגיעת אסטרואיד

מדענים רוסים שוקלים לשלוח לחלל כלי שיסיט ממסלולו אסטרואיד וימנע את התנגשותו עם כדור הארץ. האירוע הקטלני עלול להתרחש בעוד 26 שנים

קודם היו אלה ברוס וויליס ובן אפלק, ועכשיו הרוסים מתגייסים להציל את העולם מפגיעה קטלנית של אסטרואיד. ראש תוכנית החלל הרוסית חשף היום (רביעי) שמדענים מארצו יקיימו בקרוב פגישה סודית כדי לעבוד על תוכנית שתמנע מאסטרואיד ענק להתנגש בכדור הארץ בעוד 26 שנים.

בראיון לרדיו ברוסיה אמר אנטולי פרמינוב כי ארגונו יערוך קרוב פגישה סגורה, שתבחן דרכי פעולה למניעת התנגשות בין האסטרואיד אפופיס לכדור הארץ בשנת 2036. "אנחנו מדברים על חייהם של בני אדם", אמר פרמינוב. "עדיף להוציא כמה מאות מיליוני דולרים כדי ליצור מערכת שתמנע התנגשות מאשר לחכות עד שזה קורה ומאות אלפי אנשים מתים".

קוטרו של האסטרואיד אפופיס הוא כ-350 מטרים, ועל פי סוכנות הידיעות RIA נובוסטי, אם הוא יתנגש בכדור הארץ הוא ייצור מדבר בגודל של צרפת. לדברי פרמינוב, סביר להניח שכל תוכנית למניעת האסון תהיה במסגרת מיזם בינלאומי בו ייקחו חלק מומחי חלל מרוסיה, אירופה, ארצות הברית וסין.

סוכנות הידיעות אינטרפקס דיווחה שפרמינוב אמר כי אחת האפשרויות שתיבחן היא בניית כלי חלל לשם הסטת האסטרואיד ממסלולו. "לא יהיו שום פיצוצים גרעיניים. הכל ייעשה בהתאם לחוקי הפיזיקה. אנחנו נבחן את כל זה", אמר פרמינוב.

באוקטובר האחרון פרסמה נאס"א הודעה לפיה חישובים חדשים על מסלולו של אפופיס, מצביעים על ירידה בסבירות לפגיעה קטלנית בכדור הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully