וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: אירן ניסתה לרכוש אורניום מקזחסטן

לפי דו"ח מודיעיני של גורמים בסבא"א, אירן ניסתה לייבא לשטחה 1,350 טונות של אורניום מקזחסטן. העסקה, בהיקף 450 מיליון דולר, היתה אמורה לצאת לפועל בתוך שבועות. אירן: אין בסיס לדיווח

"אירן ניסתה לקנות 1,350 טונות של אורניום מקזחסטן". כך נחשף בדו"ח מודיעיני של גורמים בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. דיפלומטים במטה הסוכנות בווינה אמרו היום (רביעי) כי הדו"ח חושף שמאגרי האורניום המיועד להעשרה שנמצאים כיום בידי אירן מתחילים להיגמר. לדברי הגורמים, מדובר בהפרה חמורה של הסנקציות המוטלות כעת על טהרן וניסיון ברור לעליית מדרגה בתוכניתה הגרעינית.

לפי המסמך, העסקה בין אירן לקזחסטן היתה אמורה לצאת לפועל בתוך שבועות ואירן הסכימה לשלם סכום של 450 מיליון דולר עבור משלוח האורניום. "המחיר הוא גבוה בשל סודיות העסקה ומחויבותה של אירן לשמור על חשאיות הגורמים שמספקים את החומרים", נכתב בדו"ח.

באירן הכחישו את הדיווחים וכינו אותם "חסרי בסיס". נציג אירן באו"ם אמר כי דיווחים מסוג זה "הם חלק מהלוחמה הפסיכולוגית נגד אירן, שמשרתת את המעצמות השולטות". גם בקזחסטן הכחישו את הדיווח. "כל מה שקזחסטן עושה בתעשיית האורניום מתואם לחלוטין עם הסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם ותחת פיקוחה", אמר דובר משרד החוץ הקזחי.

בניגוד לפרסומים אלו, אמר אתמול דובר משרד החוץ האירני כי ארצו מוכנה לשלוח את האורניום שלה להעשרה בחו"ל תמורת דלק גרעיני. הדובר אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי ההחלפה תתבצע במספר שלבים. "אם העיקרון הזה יהיה מקובל על הצדדים האחרים, נוכל לדון בפרטים הנוספים, במיוחד, היכן יתבצע החילוף. חלק העלו את השמות של יפן, ברזיל, טורקיה או אפילו האי האירני קיש. על כל אלה אפשר לדון", אמר הדובר. לפני כמה ימים אמר שר החוץ האירני מנושהר מותקי שארצו פתוחה לאפשרות של ביצוע ההחלפה על אדמת טורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully