וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ניסיון הפיגוע: אובמה שוקל לתקוף בתימן

הממשל האמריקאי, בשיתוף עם זה התימני, הכין רשימת מטרות של אל קאעדה לתקיפה בתימן, כתגמול על ניסיון פיצוץ המטוס מעל דטרויט. מומחים: הזירה התימנית תהיה דומה לפקיסטן

ממשלות ארה"ב ותימן מנסות לאתר בימים האחרונים מטרות הקשורות לאל קעאדה בתימן, במטרה להנחית עליהן מכת תגמול על ניסיון הפלת מטוס הנוסעים האמריקאי בערב חג המולד. כך טוענים גורמים אמריקאיים רשמיים. ברשת CNN דוווח הלילה, (רביעי) כי ישנו ניסיון לאתר יעדים שהיו קשורים באופן ישיר לניסיון הפיגוע, והמטרה היא להכין רשימת אופציות שתהיה מוכנה אם וכאשר הנשיא ברק אובמה יורה לפתוח בפעולות גמול נגד ארגוני טרור בתימן.

שר החוץ התימני אבו באקר אל קירבי אמר אמש, כי מאות פעילי אל קאעדה בארצו מתכננים התקפות טרור. לדבריו, באחריותן של מדינות בעלות גורמי מודיעין חזקים, להודיע למדינות כמו תימן על תנועת חשודים. אל קירבי אף ביקש מהקהילה הבינלאומית עזרה באימון כוחות לחימה בטרור וציודם. דבריו באו לאחר שארגון אל קאעדה בתימן נטל אחריות לניסיון הפיגוע במטוס חברת דלתא בדטרויט ערב חג המולד.

לפי הגורמים הביטחוניים בארצות הברית, שביקשו להישאר בעילום שם בשל רגישות הנושא, ישנם הסכם סודי בין ממשלת תימן לממשל האמריקאי לפיו שתי המדינות יעבדו יחד, כאשר ארצות הברית שומרת על שתיקה לגבי מידת מעורבותה בהעברת מודיעין וכלי נשק לביצוע התקיפות. עלפי ההצהרות הרשמיות, הצבא האמריקאי לא הודה מעולם שביצע תקיפות אוויריות בשטח תימן, אולם בשיחות אישיות מגלים גורמים ביטחוניים בממשל כי צבא תימן לא היה מסוגל לבצע לבדו את התקיפות שבוצעו בחודשים האחרונים. רק לפני כשבוע תקפו מטוסים של חיל האוויר התימנ יעדים של חמושים איסלמים במחוז שבווה, ככל הנראה במהלך פגישה שנערכה שם בין בכירים באל קאעדה, לקראת ביצוע פעולות טרור נגד הממשלה. גורמים רשמיים במדינה מסרו כי קרוב ל-30 חמושים נהרגו בתקיפה.

ההסכם החדש מתיר לארה"ב לשגר טילי שיוט אל מטרות בשטח תימן ולהפעיל מטוסי קרב או מל"טים נושאי פצצות נגד מטרות במדינה. אחד המקורות אמר, כי תימן טרם נתנה את הסכמתה להנחית בשטחה מסוקים עם כוחות קומנדו אמריקאים שינסו ללכוד חשודים במאמץ לדלות מידע נוסף. "זו יכולת שארצות הברית היתה רוצה שתימן תפתח בעצמה", אמר המקור ל-CNN.

בממשל האמריקאי מאמינים כי בשלב זה פועלים בתימן מאות טרוריסטים הקשורים לאל קאעדה, סביב קבוצה של כמה מנהיגי מפתח. אנליסטים בוושינגטון העריכו, כי הזירה התימנית של צבא ארצות הברית תהיה דומה במידה רבה לפעולות הצבא בפקיסטן. בשני המדינות מקיימת ארצות הברית התקפות של מלט"ים על מטרות חשודות ומפעילה כוחות מיוחדים נגד חשודים, ובשתי המדינות לא ניתנה מעולם הכרזה רשמית שקושרת אותה לפעולות אלה, בין השאר בגלל הסיבה שרוב האוכלוסייה בפקיסטן ובתימן מתנגדת למעורבות האמריקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully