וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "נסיון הפיגוע - בשל כשל מערכתי"

אובמה אמר בנאומו כי בידי רשויות הביטחון היה את המידע על המחבל הניגרי, אך מידע זה לא טופל כראוי. בעקבות ניסיון הפיגוע, תוגברו אמצעי האבטחה בשדות תעופה בעולם

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר הערב (שלישי) כי "כשל מערכתי" הוא זה שהוביל לנסיון הפיגוע בדטרויט. אובמה, שנשא דברים במהלך חופשתו בהוואי, הוסיף כי המידע שהתקבל על כוונתיו של המחבל הניגרי לא עובדו כראוי ולא הועברו לסוכנויות המודיעין בארה"ב.

אובמה הוסיף כי שיטת האבטחה הנהוגה כיום בטיסות שמובילות לארה"ב אינה מספקת ויש לפעול לשפרה. אובמה הורה לבצע הערכה מחודשת של נהלי הבדיקות הביטחוניות לפני העלייה למטוס. במקביל, ראשי ענף התעופה בארצות הברית מנסים לסגור את החורים באבטחה שאפשרו לעומר פארוק עבדול מוטלב, שהיה ידוע בדעותיו הקיצוניות ובקשריו לארגוני טרור, לעלות למטוס בערב חג המולד, כשברשותו חומרי נפץ.


אתמול טענו נציגים של ארגון אל קאעדה כי הם עומדים מאחורי ניסיון הפיגוע הכושל במטוס שנחת בארצות הברית ביום שישי, וכי מטרתם היתה לנקום על ההתקפות האמריקאיות נגד אנשיהם בתימן. בהודעה שפורסמה ברשת האינטרנט טענו אנשי אל קאעדה כי הם סיפקו למחבל הניגרי "מתקן טכנולוגי מתוחכם", אולם הוא כשל בהפעלתו בשל תקלה תפעולית.

אמצעי האבטחה בשדות התעופה ברחבי העולם הוחמרו בעקבות האירועים, ועיקר תשומת הלב מופנית לטיסות האמורות להגיע לארצות הברית. בעקבות ההנחיות החדשות, טיסות התעכבו במשך כארבע שעות על מסלולי ההמראה, בזמן שהנוסעים עוברים בדיקות מחמירות. בהתאם להנחיות החדשות, הנוסעים יורשו להעלות רק תיק יד אחד ומזוודה אחת לטיסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully