וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "נתניהו לא יודע לקבל הכרעות"

יו"ר האופוזיציה נשאה דברים בכנס באוניברסיטת תל אביב וציינה כי "העניין אינו מי מדבר יותר חזק אלא מי עושה". על הקפאת הבנייה: " נתניהו הלך חצי דרך, שמסתכלת בעיקר מעבר לאוקיינוס"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, נשאה הערב (שלישי) דברים בכנס של ארגון קול אחד שנערך באוניברסיטת תל אביב. במהלך דבריה אמרה לבני כי "נכנסתי לפגישה עם ראש הממשלה כאשר אני יודעת שמדובר על תרגיל פוליטי, שנועד לפצל את קדימה. אבל ידעתי שאני חייבת להגיע לפגישה למקרה שזה באמת אמיתי ומתוך מחויבות לאומית. אני מאמינה שצריך לנצל את הזמן כדי להגיע להכרעות ולא לבזבז את הזמן כדי להימנע מהן. זו, בין היתר, הסיבה שאני יו"ר אופוזיציה היום ולא שרה בממשלת ישראל".

לבני ציינה כי "כאשר ישראל רק אומרת 'לא' ואינה מציגה את הפתרון שלה לסכסוך – העולם לא יעמוד לצידה. אין מישהו שדואג יותר או דואג פחות לביטחון – זהו אינו עניין פוליטי. העניין אינו מי מדבר יותר חזק אלא מי עושה, אומר מה 'כן' ומגייס את העולם לתמיכה באינטרסים הבסיסיים ביותר של ישראל".

יו"ר האופוזיציה הוסיפה כי "כל ניסיון לייצר פתרונות שאינם מובילים לסיום הסכסוך הינו בגדר טעות היסטורית שלנו. כל דחייה או רעיון לפתרון זמני – רק ישאיר את הסכסוך פתוח ויוביל לשחיקה נוספת בעמדותיה של ישראל. אין בין זה לבין האינטרס הישראלי דבר או חצי דבר".

לבני הבהירה כי "ההקפאה לא נועדה להתניע את המו"מ עם הפלסטינים אלא להגיע להסדר עם ארה"ב. נתניהו הלך חצי דרך, שמסתכלת בעיקר מעבר לאוקיינוס. הוא הכריז על ההקפאה בעקבות לחץ אמריקאי ולא כי הוא באמת קיבל את ההכרעה. מבחינתו מגרון וגוש עציון זה אותו דבר ומייד לאחר הודעת ההקפאה הוא הצהיר שלאחר עשרת החודשים, תחזור ישראל לבנות בכל מקום ובנוסף הציב את ירושלים על ראש שמחתו. זהו הויכוח הבסיסי שלי עם נתניהו – הוא אינו יודע לקבל את ההכרעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully