וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל הניגרי: "אני מרגיש בדיכאון ובודד"

בפוסטים בפורום מוסלמי מקוון, מתגלה המחבל הניגרי כצעיר מדוכא ובודד שמתמודד עם חייו האדוקים בחברה ליברלית. "אני חושב שהבדידות הזאת תוביל אותי לבעיות אחרות"

פוסטים בפורום מוסלמי מקוון, חושפים מידע נוסף על הצעיר הניגרי שמואשם בניסיון לפוצץ מטוס של חברת דלתא בדטרויט. עומר פארוק עבדול מוטלב פנה לאינטרנט לשם קבלת ייעוץ ותמיכה, וכתב על כך שהוא בודד ושמעולם לא מצא חבר מוסלמי אמיתי. "אין לי עם מי לדבר. אין לי עם מי להתייעץ, אף אחד שיתמוך בי ואני מרגיש בדיכאון ובודד", כתב הצעיר, בנו של בנקאי בכיר בניגריה, בשנת 2005, בעת ששהה בפנימייה בבריטניה. "אני לא יודע מה לעשות. ואז אני חושב שהבדידות הזאת תוביל אותי לבעיות אחרות".

פארוק עבדול מוטלב, ניגרי. Mike Rimmer, AP
"אני חושב שהבדידות הזאת תוביל אותי לבעיות אחרות". עבדול מוטלב/AP, Mike Rimmer

העיתון "הוושינגטון פוסט" בדק כ-300 פוסטים תחת השם "פארוק 1986", שנת לידתו, בהם עבדול מוטלב מדבר בפתיחות על המאבק הפנימי שלו כמוסלמי אדוק בין ליברליזם לקיצוניות ולאורח חייו הדתי. "אני מתאר את עצמי כמישהו מאוד שאפתן ונחוש, במיוחד בקשר לדת. אני שואף לחיות את חיי היומיום לפי הקוראן והסונה כמיטב יכולתי". בפוסט מפברואר 2005 הוא כותב על פנטזיות הג'יהאד שלו: "אני מדמיין איך הג'יהאד הגדול יתקיים, איך המוסלמים ינצחו, אינשאללה, וישלטו בכל העולם ויקימו את האימפריה הגדולה ביותר בעולם".

כמו כן, עבדול מוטלב פתח את לבו לגבי אהבה, נישואים ושאיפותיו האקדמיות. "הנביא מייעץ לגברים צעירים לצום אם הם לא יכולים להתחתן, אבל זה לא עוזר לי", הוא מתלונן. "ואני באמת לא רוצה לחכות עוד שנים עד שאתחתן". בפוסט שפרסם בגיל 18 כתב עדול מוטלב על כך שהוא עדיין לא התחיל לחפש כלה עקב הנורמות החברתיות כמו רכישת "תואר אקדמי, עבודה בית וכו' לפני חתונה". אך הוא הוסיף ש"ההורים שלי יתנו לי עזרה כלכלית אם אתחתן, למרות שאני חושב שהם לא יהיו בעד נישואים בגיל צעיר".

כל הפוסטים נמצאים בפורום איסלמי בשם .gawaher.com, וזכו לתגובות מחברי פורום אחרים. ביוני 2005 עבדול מוטלב כתב על כך שלקח קורס בערבית בתימן וזה היה "פשוט נפלא". הוא גם תאר לעיתים קרובות את תהליך הקבלה לאוניברסיטה ואת אכזבתו מציון מאכזב במבחן הפסיכומטרי.

בכיר בממשל האמריקאי אמר ל"וושינגטון פוסט" שגורמי המודיעין בודקים את הפוסטים אך הם לא יכלו לאשר באופן עצמאי את אמינותם. לדברי העיתון, עובדות רבות שמוזכרות בפוסטים תואמות פרטים שכבר ידועים על עבדול מוטב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully