וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב מערערת את מאזן הכוחות מול רוסיה"

ראש ממשלת רוסיה אמר כי התוכנית האמריקאית לבניית מערכת הגנה מטילים מעכבת את גיבוש האמנה לצמצום הנשק הגרעיני ומאלצת את ארצו לבנות כלי נשק חדשים

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: דורון שטיין)

ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין טען היום (שלישי) כי ארצות הברית מקשה על גיבוש אמנה חדשה לצמצום הנשק הגרעיני של שתי המעצמות, מאחר שהיא ממשיכה לפתח מערכות הגנה מפני טילים שמערערות את מאזן הכוחות.

פוטין אמר כי השיחות מתקדמות באופן חיובי וכי הנשיאים יצטרכו להחליט בסופו של דבר אם לחתום על ההסכם. אולם כשנשאל לגבי מה שמעכב את השיחות, הטיל את האשמה על האמריקאים. "הבעיה היא שהשותפים האמריקאים שלנו בונים מערכת הגנה מפני טילים ואנחנו לא בונים. מערכות הגנה מפני טילים וכלי נשק התקפיים קשורים מאד", אמר פוטין "עלולה להיות סכנה שהשותפים שלנו יחושו בטוחים לחלוטין אחרי שייצרו מטריה כזו ויעשו מה שהם רוצים. אחרי שהמאזן יופר, הם יהפכו לתוקפניים יותר. כדי לשמר את המאזן, אנחנו צריכים לפתח כלי נשק התקפיים".

ההתייחסות של פוטין לנשק התקפי הגיעה לאחר הודעת נשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב, כי ארצו מתכוונת לפתח דור חדש של טילים גרעיניים כדי לשמר את יכולות ההרתעה שלה. "כמובן שאנחנו מתכוונים לפתח מערכות חדשות, לרבות מערכות נשק", אמר מדבדב, "מערכת ההגנה הגרעינית שלנו תוסיף להיות יעילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully