וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנים הראשיים: "ההפלות מעכבות הגאולה"

במכתב שנשלח לרבני ישובים ברחבי הארץ קראו הרבנים יונה מצגר ושלמה עמאר להעלות בדרשות בבית הכנסת את האיסור החמור על הפלות. "מדובר באובדן אלפי נשמות יהודיות"

במכתב שנשלח מלשכת הרבנים הראשיים לישראל אל רבני היישובים ברחבי הארץ נקראים הרבנים להעלות בדרשותיהם בבית הכנסת בשבת את "האיסור החמור של הרג עוברים במעי אמם". מדובר בפנייה שמעבירה כל שנה הרבנות הראשית לקראת קריאת פרשת "שמות", פרשה העוסקת במיילדות היהודיות.

"מה דאב ליבנו למשמע הסקירה הקשה לפיה בכל שנה מתבצעות במדינת ישראל כ-50 אלף הפלות, מתוכן כ-30 אלף בצורה פיראטית ובניגוד לחוק", כותבים הרבנים. "מובן שהרוב המכריע של ההפלות הינן בלתי הכרחיות ואסורות באיסור חמור על פי ההלכה משום שאין בהם פיקוח נפש לאם".

עוד נכתב כי מועצת הרבנות הראשית מביעה זעזוע מן "הנתונים המחרידים" המצביעים על כך שמדובר ב"מגפה של ממש ובאובדן עשרות אלפי נפשות יהודיות בכל שנה". על פי המכתב, מלבד חומרת העוון מדובר בעיכוב הגאולה, כיוון שלפי חז"ל "אין בן דוד בא עד שיכלו נשמות שבגוף".

"במטרה להביא בפני הציבור הרחב את החומרה הרבה הקיימת במעשה של קטל עוברים שהוא כרצח נפשות ממש", מתבקשים הרבנים היישובים בעת קריאת פרשת שמות לקרוא "לעידוד הילודה בעם היהודי ומניעת הפלות שאינן הכרחיות. וכל המשתדל בזה הוא בכלל "כל המקיים נפש אחת מישראל""

כמו כן מציינים הרבנים את "פועלה המבורך" של אגודת "אפרת" בנושא. "אפרת" היא אגודה הפועלת לצמצום ההפלות בישראל, ועל פי המכתב במהלך 30 שנות פעילותה "ניצלו בזכותה עשרות אלפי עוברים". כמו כן מתבקש כל רב המקיים כינוס בנושא הפלות או ילודה להזמין את יו"ר האגודה, ד"ר אלי שוסהיים, להשתתף בפעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully