וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרח בריטי שהבריח סמים הוצא להורג בסין

לראשונה מזה 50 שנה הוצא להורג בסין אזרח אירופי שהורשע בסחר בסמים. ממשלת בריטניה טענה שהוא לוקה בנפשו וכי החוק הבינלאומי אוסר על הוצאה להורג של מעורערים בנפשם

הרשויות בסין הוציאו להורג היום (שלישי) את אקמאל שייח, אזרח בריטי בן 53 שהורשע בהברחת סמים, על אף בקשות חוזרות ונשנות של דיפלומטים בריטים לחנון אותו. הממשלה בבריטניה גינתה את ההוצאה להורג וטענה כי שייח היה לוקה בנפשו.

"אני נחרד ומאוכזב שהפצרותינו לחנון את האזרח הבריטי נפלו על אוזניים ערלות"' אמר הבוקר ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון. "אני מודאג במיוחד מהעובדה שלנאשם לא נעשתה שום הערכה נפשית לפני ביצוע העונש".

שייח נמצא אשם בספטמבר 2007 בנשיאה של ארבעה קילוגרמים הרואין. השלטון בסין טען כי שייח זכה להליך חוקי והוגן, אולם משפחתו של הנאשם והממשלה הבריטית ביקשו מהנהגת סין לחנון את שייח בשל מצבו הנפשי. המשפחה טענה כי הוא סובל מפיצול אישיות ובריאותו הלקויה לא נלקחה בחשבון במהלך משפטו. עוד טענה המשפחה כי "מישהו ניצל את מצבו הנפשי כדי לגרום לו להעביר סמים למדינה, עם הבטחה להפוך אותו לכוכב פופ".

שייח הוא אזרח אירופה הראשון שמוצא להורג בחמישים השנים האחרונות. לפני ביצוע גזר הדין אמר פיליפ אלסטון, שליח האו"ם המדווח מסין על הוצאות להורג, כי "ההוצאה להורג היא צעד גדול אחורה עבור סין. גם בחוק הסיני, כמו בחוק הבינלאומי, יש הבנה ברורה כי אדם הלוקה בנפשו לא יקבל גזר דין מוות על מעשיו", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully