וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל טוב: זוג גברים ראשון מתחתן בארגנטינה

בפעם הראשונה נישאו זוג גברים ארגנטינאים בחתונה רשמית. מושלת המחוז: "התקדמות חשובה בזכויות האדם", בישוף מקומי: "התקפה על יכולת ההישרדות של המין האנושי"

טקס נישואים חד מיני התקיים הלילה (שלישי) בפעם הראשונה באמריקה הלטינית, כאשר חוזה מריה די-בלו ואלכס פריירה התחתנו בארגנטינה ונרשמו במרשם האוכלוסין. השניים, נשאי HIV, הכירו במהלך כנס להעלאת המודעות לנגיף ונישאו בעיר הדרומית אושוואיה. הם החליפו טבעות בטקס רשמי בפני עדים, בינהם גם נציג של הרשות הממשלתית נגד אפליה, קלאודיו מורגדו, שכינה את האירוע "היסטורי".

"הברכיים שלי לא הפסיקו לרעוד" סיפר די-בלו בן ה-41 שלא שכח לציין כי הוא ובן זוגו הם "הזוג החד מיני הראשון שזכה להתחתן באמריקה הלטינית". הזוג ביקש תחילה להתחתן בבירה בואנוס איירס אך הרשויות דחו את הבקשה בטענה כי ההוראות והחוקים בתחום אינם ברורים.

כיום אין עדיין הגדרה ברורה בחוקה הארגנטינית לגבי נישואים חד מיניים, מה שמשאיר את ההחלטות הסופיות בתחום בידי המחוזות ופקידי העיריות המקומיות. זו היתה הסיבה שהשניים בחרו להינשא במחוז טיירה דל-פואגו. מושלת המחוז, פביאנה ריוס, אמרה כי "הנישואים החד מיניים מציינים התקדמות חשובה בזכויות האדם ובהכללת הזכויות הסוציאליות על כל האזרחים. שמחנו לארח את הטקס אצלנו".

עם זאת לא כולם שמחים במדינה, ובמיוחד אנשי הכנסייה הקתולית. "ההחלטה הזאת הפתיעה אותי, אני מודאג", אמר הבישוף חואן קרלוס, שכינה את הנישואים "התקפה ישירה על יכולת ההישרדות של המין האנושי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully