וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: התחדשו הפגנות האופוזיציה בטהרן

מתנגדי המשטר באירן יצאו שוב לרחובות, ועל פי דיווחים מהבירה, המשטרה מנסה לפזר אותם בעזרת גז מדמיע. אתר אינטנרט רפורמיסטי מדווח כי מנהיג אופוזיציה נעצר בהפגנות

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

המהומות באירן התחדשו הבוקר (שני). המון רב התאסף ליד משרדי תחנת הטלוויזיה והרדיו הממלכתית בטהרן. על פי דיווחים, המשטרה יורה לעברם גז מדמיע. בנוסף, אתר אינטרנט פרו-רפורמיסטי מדווח שאחד ממנהיגי מפלגת אופוזיציה, אברהים יאזדי, נעצר בבירה. אתמול נהרגו לפחות שמונה מפגינים, ביניהם אחיינו של מנהיג האופוזיציה מיר חוסיין מוסאווי, בעימותים עם המשטרה במרכז טהרן. בהודעה מיוחדת בטלוויזיה הממלכתית באירן נמסר היום ששמונה בני אדם נהרגו בעימותים עם המשטרה, אך הדיווח לא פירט מתי נהרגו המפגינים.

עימותים בין מפגינים לאנשי כוחות הביטחון ברחובות טהרן. רויטרס
לפחות שמונה בני אדם נהרגו ביום ראשון בעימותים בין האופוזיציה למשטרה באירן/רויטרס

יאזדי עומד בראש תנועת החופש, האסורה באירן. הוא היה שר החוץ של הממשלה האירנית הראשונה אחרי המהפכה ב-1979. יאזדי, שנעצר גם אחרי הבחירות ביוני האחרון, הוא דמות אופוזיציונרית חשובה, אך הוא זוכה לתמיכה מוגבלת.

מהדי כרובי, מנהיג האופוזיציה שהתמודד בבחירות האחרונות, מתח היום ביקורת על התנהלות הממשלה. "מה קרה למערכת הדתית הזאת שהיא מורה על הרג של אנשים חפים מפשע במהלך היום הקדוש של העשורה?"

על פי דיווחי משטרה, כ-300 בני אדם נעצרו אתמול בהפגנות. בין העצורים, חברי מפלגת האופוזיציה מוג'הדין חלאכ. היום צפויה להתקיים הלוויתו של סעיד עלי מוסאווי, אירוע שעשוי לעורר מחאות נוספות.

מאז מותו של מונתזרי לפני שבוע החריפה המתיחות בין תומכי הרפורמיסטים לכוחות הביטחון. אנשי מנהיג האופוזיציה מיר חוסיין מוסאווי ניצלו את חג ה"עשורא", כדי להפגין את התנגדותם לנשיא אחמדינג'ד, שלטענתם נבחר בבחירות מזויפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully