וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחיינו של מוסאווי נהרג בהפגנות באירן"

לפי דיווחים בטהרן, שמונה מפגינים, בינהם גם אחיינו של מנהיג האופוזיציה, נהרגו בעימותים עם כוחות הביטחון האירניים. זהו היום השני של הפגנות מתנגדי המשטר בטהרן

רויטרס

לפחות שמונה בני אדם נהרגו היום (ראשון) בעימותים באירן, בין מפגינים המזוהים עם האופוזיציה הרפורמיסטית, לבין כוחות הביטחון האירניים. לפי דיווחים באתר אינטרנט של האופוזיציה, שוטרים פתחו באש לעבר מפגינים בטהרן, הרגו ארבעה בני אדם ופצעו שניים נוספים. זאת, לאחר שהמפגינים קראו לתומכיהם לצאת לרחובות בשיאן של חגיגות החג השיעי "עשורא". מוקדם יותר דווח כי אופנוע משטרתי הוצת במהלך העימותים.

האתר גארס הוסיף, כי לפחות ארבעה מפגינים נוספים נהרגו בעימותים עם אנשי משמרות המהפכה בעיר טבריז שבצפון מערב אירן. "במהלך העימותים בין כוחות הביטחון למפגינים נהרגו לפחות ארבעה מפגינים ועוד רבים נפצעו", נכתב באתר.על פי אחד מהדיווחים, אחיינו של מנהיג האופוזיציה במדינה, מיר חוסיין מוסאווי, הוא אחד מההרוגים בעימותים עם משמרות המהפכה בטהרן. "עלי מוסאווי, בן 20, נהרג בעימותים וגופתו נמצאת עדיין בבית חולים בטהרן", נאמר בהודעת האתר.

לפי דיווח באתר האינטרנט ג'רס, "ישנם עימותים ספורדיים באזורים שונים בדרום העיר בטהרן. יש נוכחות גדולה של מפגינים. המספר שלהם עולה". האתר אף מעדכן שהעימותים התפשטו לערים איספהאן ונג'פבאד שמרכז המדינה.

עימותים בין מפגינים לאנשי כוחות הביטחון ברחובות טהרן. רויטרס
המפגינים מתעמתים עם כוחות הביטחון/רויטרס

גם אתמול פרצו עימותים חריפים בין תומכי האייתוללה מונתזרי, אחד מראשי המחנה הרפורמיסטי שהלך השבוע לעולמו, לבין המשטרה. רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" דיווחה כי בעקבות העימותים שאירעו בעיר הכריזו משמרות המהפכה במדינה על מצב חירום למשך שלושה ימים בערים טהרן, נג'ף אבאד, איספהאן, משהד, קום ובערים אחרות במדינה, אך זה לא מנע מהמפגינים לצאת גם היום לרחובות.

מאז מותו של מונתזרי לפני שבוע החריפה המתיחות בין תומכי הרפורמיסטים לכוחות הביטחון. אנשי מנהיג האופוזיציה מיר חוסיין מוסאווי ניצלו את חג ה"עשורא", כדי להפגין את התנגדותם לנשיא אחמדינג'אד, שלטענתם נבחר בבחירות מזויפות.

עדכון ראשון - 11:11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully