וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה למבצע בעזה: האם ניצחנו או נכשלנו?

בדיוק שנה לאחר תחילת מבצע "עופרת יצוקה", שורר שקט יחסי בדרום, וצה"ל שוב נתפס כצבא מרתיע. מצד שני, ישראל מנודה בעולם, ושליט עדיין בשבי. האם המבצע הוא הצלחה הוא כישלון? טקבקו, גם בווידאו

ישראל מציינת היום (ראשון) שנה לתחילת המבצע הצבאי ברצועת עזה, שהוכתר בשם "עופרת יצוקה". המבצע נועד לפגוע באופן קשה בשלטון חמאס ברצועה, להשיב את יכולת ההרתעה הישראלית ולהפסיק את ירי הרקטות לשטח ישראל.

המבצע נמשך 22 יום והסתיים ב-17 בינואר, בהפסקת אש חד-צדדית של ישראל. עשרה חיילים ושלושה אזרחים נהרגו בצד הישראלי. בצד הפלסטיני היו לדברי צה"ל 1,166 הרוגים, מתוכם 871 פעילי טרור. לדברי ארגון "בצלם", נהרגו במבצע 1,387 פלסטינים, למעלה ממחציתם אזרחים.

המבצע זכה לתמיכה נרחבת בציבור הישראלי, אך מה מצבנו שנה אחרי? ארגון חמאס ברצועה ספג אמנם מכה קשה מאוד בלחימה, אך לא הוכרע סופית. במשך השנה שעברה מאז תום המבצע שורר אמנם שקט יחסי בדרום הארץ, ובכל זאת נורו רקטות ופצצות מרגמה לשטח ישראל. כמו כן, כניסת הכוחות לרצועה לא הביאה לשחרורו של גלעד שליט כפי שקיוו רבים.

בקרב הפרשנים הצבאיים הדעות חלוקות. יש פרשנים הטוענים, כי המבצע הסתיים ללא הישגים של ממש וכי צה"ל היה צריך לנצל את ההזדמנות ולכבוש את עזה. מנגד, טוענים פרשנים כי המבצע תרם לשיקום ההרתעה הישראלית וכי חמאס מתקשה להתאושש מהמכות שספג במהלכו.

פעולות צה"ל במהלך הלחימה זכו לגינוי בינלאומי נרחב, בין היתר בדו"ח גולדסטון שהתקבל על ידי האו"ם, והאשים את ישראל ב"פשעי מלחמה". צווי מעצר הוצאו נגד בכירים ישראלים בחו"ל באשמת השתתפותם במבצע, בין היתר צו המעצר שהוצא רק בשבוע שעבר נגד יו"ר האופוזיציה ציפי לבני באנגליה.

שנה אחרי המבצע, האם ניצחנו בו בראייה לאחור? מה דעתכם? טקבקו, גם בווידאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully