וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום: ניסה לפוצץ המטוס בדרך לדטרויט

כתב אישום הוגש נגד עבדול פארוק עבדול מוטלב, באשמה שניסה לפוצץ מטוס שעשה את דרכו לדטרויט. מוקדם יותר המשטרה הבריטית פשטה על דירתו בלונדון

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: עידן גוראל)

כתב אישום הוגש הערב (שבת) נגד עבדול פארוק עבדול מוטלב, באשמה שניסה לפוצץ מטוס שעשה את דרכו לדטרויט. מוטלב הואשם שניסה להצית מתקן נפץ על סיפונה של טיסה של חברת התעופה דלתא מאמסטרדם לדטרויט עליה היו 290 נוסעים ואנשי צוות.

"אם תוכניתו להרוס את המטוס היתה מצליחה, עשרות אנשים חפים מפשע היו נהרגים", אמר התובע הכללי של ארה"ב אריק הולדר. הולדר לא שלל את האפשרות שבניסיון הפיגוע היו מעורבים בני אדם נוספים וזאת לאור השערות כי למוטלב היו קשרים לארגוןאל קאעדה. "נמשיך לחקור את הדבר במלוא המרץ ונשתמש בכל הכלים הזמינים בפני ממשלתנו כדי להבטיח שכל מי שאחראי לניסיון התקפה זה יובא למשפט", אמר הולדר.

לדברי נוסעים שהיו על המטוס מוטלב ניגש לשירותים שבמטוס, שם שהה כ-20 דקות ולבסוף חזר למושבו וכיסה עצמו בשמיכה בטענה שהוא סובל מכאב בטן. נוסעים במטוס שמעו קולות שהזכירו זיקוקי דינור והבחינו כי מכנסיו של מוטלב וקיר במטוס עלו באש.

בתוך כך, בכיר אמריקאי מסר כי מוטלב היה במשך שנתיים ברשימת החשודים בטרור של המודיעין האמריקאי. בתוך כך, משטרת בריטניה ערכה אחר הצהריים חיפושים בדירה במרכז לונדון בה התגורר מוטלב. האזרח הניגרי התגורר מספר שנים בבריטניה כסטודנט והמטה הבריטי ללוחמה בטרור פועל לאתר רמזים על פעילותו בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully