וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכשל ניסיון לפוצץ מטוס בארה"ב

ניגרי בן 23 הפעיל מטען המורכב מאבקות ונוזלים כשהמטוס החל לנחות בדטרויט. המטען לא התפוצץ כמתוכנן, אך גרם למחבל כוויות קשות. מיד אחר כך השתלטו עליו הנוסעים. הוגברה הכוננות בנמלי התעופה בארה"ב

עבדול פארוק עבדול מוטלב, אזרח ניגרי בן 23 החשוד בקשרים עם אל קאעדה, ניסה לפוצץ אמש (שישי) את טיסת חברת דלתא מהולנד לארה"ב כשעל סיפונה 278 נוסעים. לקראת הנחיתה בדטרויט הפעיל מוטלב מטען קטן המורכב מנוזלים ומאבקות, אולם זה לא להתפוצץ כמתוכנן, וגרם לשריפת מטען קלה במטוס. מיד אחר כך השתלטו הנוסעים על המחבל, והוא נלקח למעצר עם נחיתת המטוס. האירוע הסתיים כשהמחבל סובל מכוויות קשות שנגרמו לו בעת שהפעיל את המטען. כמו כן סבלו שני נוסעים מפציעות קלות.

"אנו מאמינים שזה היה נסיון לבצע פיגוע טרור", אמר הלילה בכיר בית הלבן. הבכיר הוסיף שנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, השוהה בחופשת חג המולד שלו בהוואי, עודכן בהתרחשויות. בעקבות ניסיון הפיגוע, אובמה הורה להגביר את הכוננות האווירית בכל רחבי ארצות הברית, מה שצפוי לגרום לעומסים בנמלי התעופה העמוסים באמריקאים שיוצאים לחופשת חג המולד שלהם.

פיטר קינג, נציג הרפובליקאים בוועדה לביטחון פנים בארה"ב אמר כי מחקירה ראשונית עולה שמדובר במטען "מתוחכם למדי". "כשהמטען התפוצץ, המחבל עצמו נפצע קשה וסבל מכוויות בדרגה שלישית", אמר קינג בראיון לרשת CNN. "נראה שהמטען שונה ממה שנתקלנו בו בעבר". לדבריו, שמו של מוטלב מופיע במאגרי המידע של הממשל כמי שידוע כבעל קשרים עם גורמים קיצוניים, אך הוא לא נכלל ברשימה השחורה הכוללת אנשים שנאסר עליהם לטוס.

ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח שהמחבל סיפר בחקירותו שקיבל את המטען מפעילי אל קאעדה בתימן . הם גם הורו לו כיצד להפעילו. על פיע דיווח אחר, מוטלב פעל לבדו. עם זאת, החוקרים בודקים אם נסיון הפיגוע היה חלק ממתקפה משולבת

עדכון ראשון: 01:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully