וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "מוכנים להעביר אורניום לטורקיה"

בניגוד להצהרות הלוחמניות מכיוון אירן הודיע היום שר החוץ מנושהר מותקי כי ארצו מוכנה לחילופי אורניום בשטח טורקיה. "הכדור נמצא בידי המערב"

"אירן תהייה מוכנה להחליף אורניום מועשר עם המערב על אדמת טורקיה", כך הודיע הערב (שישי) שר החוץ האירני מנושהר מותקי. שר החוץ הטורקי אחמט דבוטוגלו בירך על הודעתה של אירן והודיע כי ממשלתו תסייע ככל שביכולתה לפתרון המשבר בין אירן למערב.

מותקי אמר כי בטרם יבוצעו חילופי האורניום יהיה על המערב להוכיח את רצונו הטוב כלפי אירן. "החילופים מתקבלים על הדעת, אם המערב יצליח להשיג את אמוננו ניתן יהיה להתקדם בכיוון". מותקי הדגיש שהכדור נמצא בידי המערב. "סנקציות ואיומים הם חסרי תועלת".

עד יום שלישי האחרון נראה היה שאירן ממשיכה לעמוד בסירובה להעברת האורניום. על פי הצהרות ששחררה אירן נראה היה שאין בכוונתה לעמוד בתאריך היעד שניתן לה על ידי מעצמות המערב, לקבל את העסקה המוצעת לה ולהעביר את העשרת האורניום למדינות זרות.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אף דחה בצורה פומבית את האולטימטום שהציב לו נשיא ארה"ב ברק אובמה לקבל את הצעת האו"ם. "אם אירן הייתה רוצה לייצר פצצה, היינו אמיצים מספיק כדי לומר זאת", אמר אחמדינג'ד בנאום שנשא בפני תומכיו בעיר הדרומית שיראז. נשיא אירן אף אמר כי המערב יכול להציב בפני אירן "כמה תאריכי יעד שהוא רוצה, לא איכפת לנו".

ביום שני טען ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, האדמירל מייק מאלן, כי האופציה הצבאית נגד אירן היא בגדר אפשרות סבירה. עם זאת, לדבריו, "אמצעים פוליטיים הינם הכלים היעילים ביותר להשגת ביטחון אזורי, ולכוח צבאי יש יכולות מוגבלות". מאלן כתב את הדברים בסקירה השנתית של הערכת האיומים על ארצות הברית והוסיף כי "על הנשיא להחליט לגבי האופציה הצבאית ועלינו להיות מוכנים לקראתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully