וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה בוותיקן: האפיפיור הופל במיסת חג המולד

בעודו עושה את דרכו למזבח כדי לשאת את מיסת חג המולד תקפה אשה מעורערת בנפשה את האפיפיור בנדיקטוס ה-16 והפילה אותו. קרדינל צרפתי שנפל יחד עם האפיפיור שבר את ירכו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: לירז ליבנה)

סוזאנה מיאולו, בת 25 קפצה הלילה (שישי) מעבר למחסומי הביטחון במעבר בבזיליקת סנט. פטר בוותיקן בשעה שהאפיפיור בנדיקטוס ה-16 צעד לעבר הבימה לשאת את מיסת חג המולד. כתוצאה מההמולה מעד האפיפיור בנדיקטוס ה-16 ונפל, אך מיהר לקום והמשיך בטקס.

דובר הוותיקן, האב פרדריקו לומברדי, מסר שמיאולו, אותה הגדיר כ"לא יציבה" קפצה באופן פתאומי לעבר האפיפיור בן ה-82 בשעה שצעד בתהלוכה בין המושבים של הבזיליקה הראשית בוותיקן לפני תחילת הטקס הקדוש. כשאיש ביטחון ניסה לעוצרה, נפלו האפיפיור והקרדינל הצרפתי רוג'ר אטג'גרארי כתוצאה מהמהומה.

האישה נעצרה על ידי אנשי הביטחון והאפיפיור התעשת, התרומם על רגליו והמשיך לצעוד לעבר הבימה. אטג'גרארי נלקח לבדיקה רפואית ונמצא כי הוא סובל משבר בירך ויזדקק לניתוח.

דובר הוותיקן מסר כי מדובר בסוזאנה מיאולו, אישה בת 25, בעלת אזרחות איטלקית ושבדית. דובר הוותיקן הגדיר אותה כ"לא יציבה מבחינה נפשית" וטען כי היא לא הייתה חמושה בעת האירוע. לאחר מעצרה נלקחה מיאולו לבדיקות במתקן רפואי. עוד נמסר, כי לוח הזמנים של האפיפיור לא שונה כתוצאה מהאירוע.

דובר הוותיקן מסר, כי מיאולו היא אותה אישה שניסתה לקפוץ מעל המחסומים לעבר האפיפיור במיסת חג המולד בשנה שעברה.

בדרשה שנשא בפני 10,000 מאמינים בבזיליקה, קרא האפיפיור למאזינים "לגלות את הפשטות במוצא דת הנצרות". הוא חזר על סיפור הולדת ישו בבית לחם וקרא לקתולים לשים בצד את המורכבות ועולות החיים ולגלות את דרך האלוהים.

עדכון ראשון: 24:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully