וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "השלט מאושוויץ נגנב למען נאצים"

עיתון אנגלי מדווח שארגון ניאו-נאצי בשבדיה יזם את גניבת השלט באושוויץ על מנת למכור אותו תמורת מיליונים. הכסף נועד לממן התקפות אלימות על ממשלת שבדיה

חברי קבוצה נאצית הזמינו את גניבת השלט מהכניסה למחנה ההשמדה אושוויץ ועליו הכיתוב "העבודה משחררת". הקבוצה תכננה למכור את השלט כדי לממן התקפות אלימות נגד ראש ממשלת שבדיה והפרלמנט במדינה, כך דיווח היום (חמישי) העיתון "הטיימס" הלונדוני.

משטרת פולין מציגה את השלט מאושוויץ שנגנב. רויטרס
השלט נמצא כשהוא חתוך לשלו חתיכות עטופות בבד/רויטרס

דובר המשטרת בשבדיה אישר את הדיווח, וציין שהרשויות לוקחות ברצינות איומים של קבוצות נאציות לשבש את הבחירות במדינה בשנה הבאה. "אנחנו מודעים למידע על התקפות שלכאורה מתוכננות", אמר פטריק פטר, דובר משטרתי. "נקטנו באמצעים. אנחנו רואים זאת בחומרה".

השלט נגנב ביום שישי שעבר מאושוויץ. ביום שני מצאה המשטרה את השלט כשהוא חתוך לשלוש חתיכות ועטוף בבד, לאחר שחמשת החשודים במעשה נעצרו. למחרת מסרה משטרת פולין כי המניע למעשה היה כלכלי.

מיליונים עבור השלט

היום עלו בתקשורת השבדית השערות לגבי זהות יוזם הגניבה והסיבות למקרה לאחר שמנהיג בעבר של קבוצה ניאו-נאצית טען שהשלט נגנב בהזמנת אספן מאנגליה, צרפת או ארצות הברית.

"היה לנו אדם שהיה מוכן לשלם מיליונים עבור השלט", אמר המקור האנונימי לעיתון השבדי אפטונבלאדט. לדברי המקור, הכסף שיושג ממכירת השלט יועד למימון התקפות על פרדריק ריינפלדט, ראש ממשלת שבדיה, משרד החוץ השבדי והפרלמנט השבדי.

"התפקיד שלי היה למצוא קונה. היה לנו אדם שמוכן לשלם מיליונים אבל לא היתה לו אג'נדה פוליטית. לדברים כאלה יש ערך אספני עצום. האספנים הגדולים ביותר הם מאנגליה, ארצות הברית וצרפת." המקור הוסיף כי חמשת החשודים קיבלו כסף הגניבה.

הטלוויזיה בפולין דיווחה שהמשטרה חוקרת קשר שבדי לאירוע. לדברי דובר המשטרה בשבדיה, טרם בוצעו מעצרים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully