וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב: חיילות בהריון כבר לא נכלאות

החיילות בצבא ארה"ב יכולות לשוב להרות בנחת: המפקד הבכיר בעירק ביטל הוראה קודמת לפיה יש להעניש חיילות שהרו, וחיילים שהכניסו חיילות להריון

צבא ארצות הברית יבטל את ההחלטה להעניש חיילות שנכנסו להריון במהלך שירותן. כמו כן ינצלו מעונש החיילים שהכניסו אותן להריון. כך הודיע היום (חמישי) הגנרל רי אודיירנו, מפקד הכוחות האמריקאים בעירק.

ההחלטה, שתכנס לתוקף בתחילת השנה הבאה, מבטלת את ההוראה של מפקד הכוחות האמריקאיים בצפון עירק, לפיה חיילת שתעז להיכנס להריון בזמן השירות תעמוד למשפט ועלולה לקבל עונש מאסר, כמו גם החייל שהכניס אותה להריון. המדיניות של גנרל אנתוני קוקולו זכתה לביקורת מארגוני נשים, וביום שלישי ארבעה סנאטורים כתבו למזכיר הצבא בבקשה לבטל אותה. "זה לא יהיה בפקודות שלי החל מהראשון בינואר", אמר הגנרל אודיירנו לסוכנות הידיעות "רויטרס".

מדיניות צבא ארצות הברית כיום מאפשרת למפקדים להחיל נהלי התנהגות עבור הכוחות תחת פיקודם, שהם חמורים יותר ממה שהמפקדים הבכירים מהם קבעו.

הגנרל קוקולו מפקד על 22,000 חיילים וחיילות בצפון עירק. העונש שקבע על הריון או הכנסה להריון נע בין נזיפה מנהלית למשפט צבאי. קוקולו הגן על המדיניות שלו בטענה שאינו מוכן לאבד חיילים שיאלצו לזנוח את תפקידם לטובת הורות, ולכן אף הוסיף את האיום במאסר אפשרי. אולם מאוחר יותר הוא הסביר שאין בכוונתו לשפוט אף חיילת שנכנסה להריון.

  • עוד באותו נושא:
  • עיראק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully