וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות 23 הרוגים בסדרת פיגועים בעירק

סדרת פיגועים, רובם נגד עולי רגל שיעים, גרמה למותם של לפחות 23 בני אדם ברחבי עירק. ההערכה: קיצונים סונים מנצלים את החג השיעי כדי לערער את היציבות במדינה

לפחות 23 בני אדם נהרגו היום (חמישי) בסדרת פיגועים שאירעו ברחבי עירק. גורמים רשמיים במדינה מסרו שבין ההרוגים גם מנהיג אזורי שיעי ועולי רגל שיעים.

תחילת גל הפיגועים בעיר הילה, שם פיצוצים בתחנת אוטובוס ובתחנת מוניות גרמו למותו של חבר מועצה והרגו -11 בני אדם נוספים. כ-100 בני אדם נפצעו מהפיגועים.

מאוחר יותר התפוצץ מטען חבלה באזכרה באיזור שיעי של בגדד וגרם למותם של חמישה בני אדם ולפציעתם של עשרים נוספים. ובצידה השני של העיר, נהרגו ממטען צד שלושה עולי רגל שיעים שנטלו חלק בחג ה"אשורה".

ה"אשורה" הוא תקופה של 40 יום המציינת את הפיכתו לקדוש של האימם חוסיין, נכדו של הנביא מוחמד. כוחות הביטחון העירקים הגבירו בימים האחרונים את האבטחה במדינה מחשש להתקפות של מיליטנטים סונים במהלך החג.

בשיאו של החג, ביום ראשון הקרוב, צפויים מאות אלפי שיעים להגיע לעיר קרבלה, כ-80 קילומטרים דרום-מערבית לבגדד. מאז הפלישה האמריקאית לעירק בשנת 2003, הפכו לא פעם עולי הרגל השיעים למטרות של קבוצות סוניות קיצוניות.

עוד היום בעירק: בעיר סמוכה לקרבלה נהרג אדם אחד ממטען צד, וחמישה בני אדם נפצעו. בשני אירועים נפרדים בעיר הצפונית מוסול, נורו למוות שני אנשים, אחד מהם נוצרי. לאחרונה אירעו מספר התקפות על כנסיות נוצריות בעיר מוסול, אחת הערים המגוונות אך גם המסוכנות ביותר בעירק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully