וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מפתחת דור חדש של טילים גרעיניים

נשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב, אמר כי ארצו עובדת על דור חדש של טילים בליסטיים כדי להבטיח את כושר ההרתעה הגרעיני שלה. במקביל ערכה רוסיה ניסוי בטיל מתקופת המלחמה הקרה

נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב הודיע הבוקר (חמישי) כי ארצו תתחיל בפיתוחם של טילים גרעיניים חדישים, שיגבירו את יעילות ראש הנפץ הגרעיני המותקן בהם. קודם לכן הודיע דובר מטעם תוכנית הטילים הרוסית, כי ארצו ביצעה היום ניסוי מוצלח של טילים בליסטים בין-יבשתיים, כחלק מתוכנית להרחיב את תוחלת החיים של מאגרי הנשק שנותרו בידי רוסיה מימי המלחמה הקרה.

בראיון שהעניק לשלושת ערוצי הטלוויזיה לסיכום השנה האזרחית, אמר מדבדב כי ההגנה הגרעינית תגן על האינטרסים של רוסיה. "זה יפתור את כל הבעיות", אמר, "כמובן, אנחנו נפתח מערכות חדשות, כולל מערכות שיגור".

מדבדב הבהיר כי לפיתוחים החדשים אין כל קשר לאמנה לצמצום מאגרי הנשק הגרעיניים המתגבשת עם ארצות הברית. "אפילו שנחתום על האמנה, עדיין נפתח את הכוחות ההתקפיים האסטרטגיים", הדגיש הנשיא. "בלעדיי זה, לא תהיה לנו הזדמנות להגן על ארצנו. זה ברור לנו ולאמריקאים. ככה זה בחיים", ציין מדבדב.

משרד ההגנה הרוסי מסר כי הבוקר נערך ניסוי מוצלח בטיל וויוודה, הידוע גם בכינוי SS-18. "שיגרנו טיל בליסטי בין-יבשתי מאתר באזור אורנבורג שבהרי אורל", הודיע דובר המשרד, שציין כי הטיל פגע במטרות בקמצ'טקה שבמזרח הרחוק.

משרד ההגנה הסביר, כי השיגור נועד לבחון את היכולות של הטיל הבליסטי, שפותח ב-1988 ויכול לשאת עשרה ראשי קרב ולהגיע לטווח מקסימלי של 11 אלף קילומטר. המטרה של הניסוי היא להאריך את פעילותו האסטרטגית של הטיל עד לשנת 2019.

החודש ערכה רוסיה גם ניסוי בטיל חדש מדגם "בולאבה", אולם הניסוי נכשל לאחרי שהטיל התפוצץ מעל הים הלבן וגרם לאורות מסתוריים מעל שמי נורבגיה. טיל הבולאבה נחשב למרכיב מרכזי בתוכנית של רוסיה לעצב מחדש את ארסנל הנשק המיושן שלה.

אתמול הודיעה יצרנית המטוסים הרוסית טופולב כי בכוונתה לבנות דור חדש של מפציצים אסטרטגיים. נשיא החברה אמר לראש הממשלה ולאדימיר פוטין כי הייצור ההמוני אמור להתחיל בין 2020 ל-2025. מפקד יחידת המטוסים האסטרטגיים מסר כי המפציץ החדש בעל היכולות החמקניות ייכנס לשירות עד לשנת 2030.

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully