וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: ישראל רוצה להרוס את תהליך השלום

לדברי נשיא סוריה, לא מתקיים מו"מ בין מדינתו לישראל, כי אין בירושלים "פרטנר רציני שרוצה להגיע לשלום". דחה את הטענות, לפיהן טורקיה אינה מתווך הוגן

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא סוריה בשאר אסד טען אמש (רביעי) כי שיחות השלום עם ישראל אינן נמשכות כיוון שישראל אינה מעוניינת להגיע לשלום. במסיבת עיתונאים משותפת בדמשק, שכינס עם הנשיא הטורקי טייפ ארדואן, אמר אסד: "שוחננו היום על דרכים להוציא את תהליך השלום מהמשבר אליו נקלע בשל אי קיומו של פרטנר רציני בישראל אשר רוצה להגיע לשלום".

אסד המשיך וטען כי כאשר "ישראל אומרת שהיא רוצה משא ומתן ללא תנאים, הכוונה היא שהיא רוצה משא ומתן ללא בסיס", הנשיא הסורי אף הוסיף כי "זה כמו לבנות בניין ללא יסודות, דבר שיקל מאוד על הריסתו, וישראל רוצה להרוס את תהליך השלום".

בשבוע שעבר נפגש שר החוץ הסורי וואליד מועלם עם עמיתו הטורקי אחמט דאווד אולו. לאחר הפגישה אמר מועלם כי "טורקיה מילאה את תפקידה כמתווכת הגונה במשא ומתן הבלתי ישיר שהתנהל בין ישראל לסוריה. דבר זה מוכיח כי היא תוכל לשמש כמתווכת הגונה אם ישראל תגלה רצון אמיתי להשיג שלום אמיתי וכולל".

מועלם הוסיף כי "יחד עם זאת, אנחנו לא מוצאים שותף ישראלי להשגת שלום. יתרה מכך: אנחנו רואים שישראל נוקטת בצעדים שמשכנעים אותנו בעמדתנו זו". שר החוץ הטורקי קרא לישראל למלא אחר התחייבויותיה, ביניהן הפסקת הבנייה בהתנחלויות, והבהיר כי ארצו מוכנה לתווך בשנית בין ישראל לסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully