וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "ברק אובמה הוא אכזבה לעולם"

לדברי נשיא אירן, עמיתו האמריקאי לא הצליח לעמוד בציפיות ארצות הברית והעולם. על הצעת המערב בנוגע לגרעין, שאמורה לפוג בסוף החודש, אמר: "תאריך היעד חסר משמעות"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד לעג לנשיא ארצות הברית ברק אובמה ואמר כי הנשיא האמריקני הוא אכזבה לעולם. אחמדינג'ד מתח ביקורת על נאומו של נשיא ארצות הברית בו אמר כי אם מדינות כגון אירן יהיו מוכנות להרפות את אגרופיהן הן ימצאו יד מושטת מכיוון ארצות הברית. "איזה יד הוא הושיט?" אמר אחמדינג'ד. "את ידו הימנית או השמאלית? מי הושיט את ידו בפועל? הוא הושיט רק סנקציות נגדנו. איזה צעד הוא נקט? הוא לא הצליח לעמוד בציפיות של ארצות הברית ושל העולם".

בראיון לערוץ חדשות בריטי אחמדינג'ד דחה שוב את תאריך היעד שניתן לארצו לקבל את הצעת האו"ם ולהעביר את העשרת האורניום למדינות זרות וקרא לו "חסר משמעות". בהתייחס לתוכנית הגרעין של ארצו אמר אחמדינג'ד כי "אני חושב שאלו חדשות ישנות לדבר על תוכנית הגרעין. טענותיהן של ארצות הברית ובנות בריתה הפכו כבר לסדרת טלוויזיה".

אחמדינג'ד הוסיף כי אירן דיווחה לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית על המתקן להעשרת אורניום שהיא בונה בקום שנה לפני שהחלה בו הפעילות אך כי "למרבה הצער שיתוף הפעולה שלנו לא הובן כהלכה. כשאתה משתף פעולה התגובות הן שליליות", הוסיף הנשיא. "מה זה אומר? האם המשמעות של כך היא שעלינו לא לשתף פעולה כלל?".

בתוך כך ארצות הברית הבהירה כי היא מתכוונת להטיל סנקציות חריפות על אירן במידה וזו לא תעמוד בתאריך היעד לקבלת הצעת האו"ם. שלשום אמר דובר הבית הלבן כי " ארצות הברית התחילה לנקוט בצעדים למקרה שאירן תסרב "לעמוד בהתחייבויותיה" בתחום הגרעין. מר אחמדינג'ד אולי לא מכיר בכך, מסיבה כלשהי, שתאריך היעד חולף, אבל זה תאריך יעד אמיתי ביותר עבור הקהילה הבינלאומית, אמר הדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully