וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: טרנסקסואלים יקבלו מגדר משלהם

בית המשפט העליון הורה לרשויות המדינה לאפשר לסריסים וטרנסקסואלים לזהות את עצמם במגדר מיוחד בתעודות הזהות ולנקוט בצעדים למניעת אפלייתם

בית המשפט העליון בפקיסטן הורה היום (רביעי) לרשויות לאפשר לסריסים וטרנסקסואלים לזהות את עצמם במגדר מיוחד, כדי להבטיח את זכויותיהם.

הסריסים והטרנסווסטים, המכונים בפקיסטן בשם "היג'רה", הם גברים אשר עוברים סירוס מסיבות רפואיות או אחרות, ובדרך כלל מנודים מהחברה השמרנית במדינה. הם בדרך כלל חיים יחד בשכונות עוני, ומקבצים נדבות ורוקדים בקרנבלים לשם מחייתם. לפי בית המשפט, יש להוציא עבורן תעודת זהות שבה ייכתב מינם המיוחד. בית המשפט אף הורה לממשלה לנקוט צעדים שימנעו את הטרדתם ויבטיחו את זכויות הירושה שלהם.

"רשות הרישום במדינה קיבלה הוראה לכלול טור נפרד בתעודת הזהות שמראה שהם היג'רה", אמר עורך דין מטעמם לסוכנות הידיעות רויטרס. "על יד כך, הן חושבות שהן יקבלו תעודות זהות וזה יעזור להן עם הזכויות שלהם".

נשיאת איגוד ההיג'רות בפקיסטן בירכה על החלטת בית המשפט. "זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה בת 62 השנים של פקיסטן שצעדים כאלה ננקטים למען רווחתנו. עכשיו אנשים יכירו ובזה שגם אנחנו בני אדם", היא אמרה.

ההיג'רות סובלות לא פעם מאפליה בפקיסטן, ומשפחותיהן מונעות מהן את חלקן בירושה המשפחתית. על פי רויטרס, החברה הפקיסטנית מפחדת מהן ומרחמת עליהן בו זמנית. הפחד נובע מהיכולת שלהן לכאורה להטיל קללה על אנשים, בעוד שהרחמים נובעים מהאמונה הרווחת שהן ילדים לא רצויים של אללה. לא ידוע כמה היג'רות יש בפקיסטן. פעילים בקהילה מערכים כי מספרן מגיע לכ-300,000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully