וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבוד חג המולד: הקלות לאוכלוסייה הפלסטינית

לכבוד החג, שיחול מחר בערב, יאפשר צה"ל לפלסטינים נוצרים לעבור מרצועת עזה לשטחי ישראל והגדה. בנוסף, תתאפשר כניסת תיירים לבית לחם

לכבוד חג המולד שיחל מחר (חמישי), החליטו שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל גבי אשכנזי להעניק הקלות לאוכלוסייה הפלסטינית. ההחלטה התקבלה בעקבות הערכות המצב של פיקוד המרכז והמנהל האזרחי.

במסגרת ההקלות יתאפשר מעבר של 300 פלסטינים נוצרים בגילאים 35 ומעלה מרצועת עזה לשטחי ישראל והגדה המערבית בכפוף לאבחון בטחוני. כמו כן, תאושר כניסת קבוצות מאורגנות של תיירים על גבי אוטובוסים, אנשי דת בכירים, אנשי כמורה וצליינים מכל המעברים לעיר בית-לחם. המעברים לעיר יישארו פתוחים במהלך כל היממה.

לקראת החג התקיים מפגש של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף איתן דנגוט, וראש המנהל האזרחי, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, עם הפטריארכים וראשי הכנסיות. בנוסף, נערכו פגישות תיאום בין מנהלת התיאום והקישור של המנהל האזרחי בבית-לחם, גורמים בחטיבה המרחבית "עציון", משמר הגבול עוטף-ירושלים ומשטרת ישראל, לבין עמיתיהם הפלסטינים, בהן הוסכם בין היתר כי כלל טקסי חג המולד יתקיימו על פי עקרון הסטטוס-קוו.

מדובר צה"ל נמסר, כי "צה"ל והמנהל האזרחי ימשיכו לפעול במטרה להבטיח את חופש הפולחן הדתי, תוך קיום אורח חיים תקין לאוכלוסיה הפלסטינית שאינה מעורבת בטרור, זאת בהתאם להערכות מצב ביטחוניות ולחימה מתמשכת בטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully