וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ספד לקפטן האקסודוס: "תרומתו לא תישכח"

יצחק (אייק) אהרונוביץ' , קברניט ספינת המעפילים אקסודוס מת הבוקר בגיל 86. נשיא המדינה: "הוא היה צירוף נדיר של חלוציות, אומץ לב ואהבת העם"

תאגיד כאן

(צילום: הערוץ הראשון)

"אייק היה מהדורה אנושית בפני עצמה. לא היה דומה ואין דומה לו – צירוף נדיר של חלוציות, אומץ לב ואהבת העם", כך ספד הערב (רביעי) נשיא המדינה שמעון פרס ליצחק (אייק) אהרונוביץ', רב החובל של אניית המעפילים "אקסודוס" שהלך היום לעולמו. אהרונוביץ' מת הבוקר בגיל 86 בבית החולים "הלל יפה" בחדרה, והותיר אחריו שתי בנות, שבעה נכדים ונין בן שנתיים.

"אקסודוס היתה גם פרי רוחו", אמר פרס. "הוא לא היה רק רב חובל שלה, אלא קברניט שהעניק אופי למסע, נחישות בדרך וכושר מנהיגות מדהים. אייק לא אהב ללכת בדרכים סלולות, אלא העדיף לסלול דרכים", אמר פרס. "גם במחיר היותו ספן בודד, הוא תמיד חיפש הזדמנות לתרומה ייחודית ותרומתו למדינה לא תישכח לעולם. יהי זכרו ברוך".

האקסודוס יצאה מצרפת לארץ ישראל ביולי 1947, כשעל סיפונה 4,515 נוסעים ניצולי שואה. בין הנוסעים היו 1,282 נשים, 1,561 גברים, 1,017 נערים ו-655 ילדים. הנוסעים לא הורשו להיכנס לתחומי הארץ, והוחזרו בכוח למחנות העקורים בגרמניה. במהלך הנסיונות הבריטים להשתלט על הספינה התחכם אהרונוביץ' מספר פעמים ועיכב את ההשתלטות על ידי שנהג את האנייה מהגה חלופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully