וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצועים ועשרות עצורים בהפגנות ענק באירן

האופוזיציה האירנית מדווחת כי אנשי משמרות המהפכה משתמשים בגז מדמיע לפיזור מאות פעילים רפורמיסטים שמפגינים במהלך עצרות לזכר האייתוללה מונתזרי

עימותים אלימים פרצו הבוקר (רביעי) באירן בין מפגינים לבין אנשי כוחות הביטחון בשתי ערים שונות, במהלך עצרות לציון מותו של האייתוללה חוסיין עלי מונתזרי, ואתרי אינטרנט במדינה מדווחים כי ישנם פצועים רבים בקרב הפעילים הרפורמיסטים ולפחות 50 מהם נעצרו.

לפי הדיווחים, אנשי משמרות המהפכה מפעילים כוח לפיזור העצרות ויורים גז מדמיע לעבר המפגינים בעיר איספהן במרכז המדינה. "כוחות הביטחון התעמתו עם מפגיני תומכי רפורמה שהתאספו כדי לציין את מותו של אייתוללה מונתזרי", נכתב באחד מהאתרים. "המשטרה ירתה גז מדמיע כדי לפזר את האנשים. רבים נפצעו וחלק נעצרו".

בהמשך הדיווח נטען, כי סוכנים בלבוש אזרחי הקיפו את ביתו של אייתוללה ג'ללדין טהרי, איש דת המזוהה עם התנועה הרפורמית. התנגשויות בין הצדדים היו גם בנג'פבאד, עיר הולדתו של מונתזרי. "כמה עימותים החלו מאז הלילה בנג'פבאד והם עדיין נמשכים", ציין האתר האירני ג'ארס. "האנשים קוראים סיסמאות בגנות הממשלה".

זהו היום הרביעי בו מתעמתים מפגינים עם אנשי כוחות הביטחון. העימותים החלו לאחר מותו של האייתוללה מונתזרי. אמש נמסר כי פעילים של מיליציית הבסיג' השמרנית תקפו את ביתו של איש דת רפורמיסט בעיר קום. אתר נורוז דיווח כי הבריונים קיללו את אייתוללה יוסוף סאניי, הכו כמה מעוזריו ושברו חלונות בבית. גם מכוניתו של מנהיג האופוזיציה באירן, מיר חוסיין מוסאווי, הותקפה ביום שני בזמן נסיעה לטהרן מהעיר קום, בה נערכה הלוויתו של האייתוללה מונתזרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully