וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אוסמה בן לאדן ניסה לחסל את ביל קלינטון"

ספר חדש טוען כי ארגון אל קאעדה ואוסמה בן לאדן תכננו להתנקש בחייו של ביל קלינטון בשנת 1996, ומטען חבלה נמצא לפני הגעת שיירתו של נשיא ארה"ב לוועידה בפיליפינים

נשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון, ניצל מניסיון התנקשות בפיליפינים, רגעים ספורים לפני שהתוכנית יצאה לפועל. העיתון הבריטי "הטלגרף" ציטט היום (רביעי) ספר חדש שיצא בארה"ב שטוען כי מאחורי ניסיון ההתנקשות עמד אוסמה בן לאדן, מנהיג ארגון אל קאעדה.

על פי הספר, ההתנקשות הייתה אמורה לצאת אל הפועל במהלך ביקורו של קלינטון בוועידה הכלכלית במנילה, בירת הפיליפינים, בשנת 1996. אנשי השירות החשאי האחראים לביטחון הנשיא, קיבלו מידע מודיעיני בנוגע למזימה, לאחר שסוכנויות הביון של ארה"ב יירטו הודעה שכללה את המילים "גשר" ו"חתונה" - מילות קוד המשמשות מחבלים לתיאור התנקשויות.

בעקבות הדיווח, החליט השירות החשאי לשנות את מסלול הנסיעה המתוכנן ולאחר חיפושים נרחבים חשפו מטען רב עוצמה שהונח מתחת לגשר בעיר – עליו הייתה אמורה שיירת הנשיא לעבור דקות ספורות לאחר מכן.

הוחמצה הזדמנות ללכוד את בן לאדן

על פי החקירה שהתנהלה לאחר מכן, התברר כי מאחורי הניסיון עומד אזרח סעודי "ששמו אוסמה בן לאדן". לפי הספר, בתקופה ההיא, מנגנוני הביון האמריקאי עדיין לא ידעו על עומק המעורבות של בן לאדן בטרור האיסלמי הקיצוני ולא תיארו לעצמם מה הוא עוד מתכנן.

פעילי ארגון אל קאעדה הודו בעבר כי ניסו להוציא אל הפועל תכניות להתנקש בחייו קלינטון במהלך שנות כהונתו, אולם עד כה לא נחשפה מעורבות כה ישירה של בן לאדן, או של ארגונו, בניסיון התנקשות בחייו של הנשיא לשעבר.

בארה"ב ישנם רבים הטוענים כי קלינטון וממשלו החמיצו את ההזדמנות ללכוד את בן לאדן במהלך שנות ה- 90, כאשר זה התגורר בסודן - וזאת על אף המידע שהיה בידיהם נגד האיש וארגונו. קלינטון דחה בעבר את הביקורת וטען כי "הייתי אובססיבי בנוגע לתפיסת בן לאדן - פשוט לא הצלחנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully