וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליטא הקימה מתקני מעצר סודיים עבור ה-CIA

דו"ח שפרסמה ועדה מטעם הפרלמנט הליטאי קובע כי סוכנות הביון הליטאית הקימה שני מתקנים עבור ארה"ב, ללא ידיעת ההנהגה. לא ברור אם נעשה בהם שימוש

רויטרס

ועדה פרלמנטרית בליטא קבעה היום (שלישי) כי סוכנות המודיעין של המדינה סייעה לסוכנות הביון האמריקאית להקים בתי כלא סודיים, אם כי לא ברור אם אכן הוחזקו במקום חשודים בטרור לצרכי חקירה.

הדו"ח של הוועדה לביטחון לאומי התבסס על עדויות של פוליטיקאים בכירים וגורמים במערכת הביטחון. החקירה החלה לאחר שהתקשורת המקומית דיווחה מוקדם יותר השנה כי ליטא הפעילה מרכזי מעצר סודיים, בשיתוף פעולה עם האמריקאים. "הגענו למסקנה כי מחלקת הביטחון הלאומי הליטאי קיבלה בקשות מה-CIA להקים מתקני מעצר", אמר יו"ר הוועדה, ארווידס אנוסאוקס.

מהדו"ח עולה, כי מחלקת הביטחון הליטאית סיפקה שני מתקנים לאמריקאים. אחד מהם היה תא קטן, שהוקם ב-2002, בו היה יכול להיות מוחזק רק חשוד אחד, בעוד שהמתקן השני הוקם שנתיים לאחר מכן ובו מקום לשמונה חשודים. רשת ABC האמריקאית דיווחה בחודש שעבר כי המתקן הגדול היה בעבר בית ספר לרכיבה בכפר אנטוילאי.

הוועדה קבעה כי אין ראיות לכך שמחלקת הביטחון עדכנה את הנשיא, את ראש הממשלה ובכירים נוספים על שיתוף הפעולה עם ה-CIA. מנהיגיה לשעבר של המדינה הכחישו גם הם כל ידע על בתי הכלא הסודיים.

לדברי אנוסאוקס, מטוס שהיה מעורב בהעברת חשודים בטרור נכנס למרחב האווירי של ליטא ונחת בווילנה בכמה מקרים בין השנים 2002 ל-2005. "המטוסים האלה לא נבדקו על ידי שוטרי הגבולות והמכס, והאנשים והמטען לא זוהו מעולם", אמר ראש הוועדה, שהוסיף כי גם לא נמצאו ראיות שאכן נחקרו חשודים על אדמת המדינה.

מיד לאחר פרסום המסקנות, הורתה הנשיאה דליה גריבאוסקייטה, על פיטוריו של השגריר בגיאורגיה, מצ'יס לאורינקוס, שהיה המנהל לשעבר של מחלקת הביטחון הלאומי שהייתה אחראית לחקירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully