וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג’ד מאיים, ארה"ב נערכת לסנקציות

בבית הלבן נערכים להטיל סנקציות על אירן, זאת לאחר שנשיא אירן הבהיר שלא יקבל את הצעת האו"ם ואמר: "אם היינו רוצים פצצה, היינו אמיצים לומר זאת". לדבריו, "קודם על ארה"ב וישראל להתפרק מנשקן הגרעיני"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: ענת ברק)

ארצות הברית התחילה לנקוט בצעדים למקרה שאירן תסרב "לעמוד בהתחייבויותיה" בתחום הגרעין, כך אמר היום (שלישי) דובר הבית הלבן רוברט גיבס. "מר אחמדינג'ד אולי לא מכיר בכך, מסיבה כלשהי, שתאריך היעד חולף, אבל זה תאריך יעד אמיתי ביותר עבור הקהילה הבינלאומית", אמר גיבס בתדרוך היומי לכתבים בבית הלבן. "התחלנו לנקוט בצעדים, אם אירן לא מוכנה לקדם את ההתחייבויות שלה".

על פי האמירות המגיעות מאירן, אין בכוונתה לעמוד בתאריך היעד שניתן לה על ידי מעצמות המערב, לקבל את העסקה המוצעת לה ולהעביר את העשרת האורניום למדינות זרות. נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אף דחה היום בצורה פומבית את האולטימטום שהציב לו נשיא ארה"ב ברק אובמה לקבל את הצעת האו"ם. "אם אירן הייתה רוצה לייצר פצצה, היינו אמיצים מספיק כדי לומר זאת", אמר אחמדינג'ד בנאום שנשא בפני תומכיו בעיר הדרומית שיראז. נשיא אירן אף אמר כי המערב יכול להציב בפני אירן "כמה תאריכי יעד שהוא רוצה, לא איכפת לנו".

כמו כן תקף אחמדינג'ד בדבריו את וושינגטון ואמר כי אירן לא תתיר לארצות הברית להיות גורם דומיננטי באיזור וציין כי לארצות הברית "יש 8,000 ראשי קרב שעליה לפרקם. לאחר מכן", הוסיף אחמדיניג'ד "למשטר הציוני המושחת יש כ-400 ראשי קרב, שהם חייבים לפרקם. הם חייבים לדעת שהאומה האירנית, וכל אומות העולם יעמדו מנגד, עד הפירוק המוחלט של הנשק של האמריקאים וכל המעצמות השחצניות ונמשיך לעשות זאת בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully