וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצולי השואה בביהמ"ש: "איפה השילומים?"

"ילדי טהרן", שנקלעו לאחר השואה לבירת אירן והגיעו לישראל לאחר מכן, הגיעו לבית המשפט במסגרת חידוש הדיון בתביעתם נגד המדינה בדרישה לכספי השילומים: "עייפים מהעיכובים"

עוז מרון

(צילום: עוז מירון, עריכת וידאו: ענת ברק)

הדיון בתביעתם של כ-200 ניצולי שואה, "ילדי טהרן", נגד מדינת ישראל והסוכנות היהודית על אי העברת כספי השילומים מגרמניה שלטענתם מגיעים להם מזה 57 שנים, התחדש היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב. התובעים, ניצולי השואה, הגיעו לדיון והשמיעו את זעקתם ומחאתם בפני בית המשפט.

"מדובר במשפט בעל חשיבות עליונה מבחינה היסטורית, כלכלית ומוסרית הנוגע לכלל ציבור ניצולי השואה ומשפחותיהם", אמר עו"ד גד ויספלד, המייצג את התובעים בהתנדבות. כזכור, "ילדי טהרן", הם כ-1200 ילדים יהודים, ניצולי שואה אשר ברחו מאירופה הכבושה על ידי הנאצים והגיעו דרך רוסיה לטהרן, שם רוכזו במחנה יתומים שהוקם על ידי הסוכנות היהודית בסיוע הבריטים והצלב האדום הפולני. בשנת 43', לאחר מספר חודשים במחנה, עלו על אוניות בריטיות לאלכסנדריה ומשם הגיעו ברכבות לרחובות. רבים מהם כבר אינם בין החיים.

תביעתם של ילדי טהרן הוגשה עוד ב-2003, אך התהליך נמשך מזה מספר שנים, כאשר בחודש ביולי האחרון קבע בית המשפט העליון כי תביעתם של הניצולים לגיטימית ואין מקום לדחותה על הסף . בעקבות הפרסומים על המשפט, פנו מאות ניצולי שואה לעו"ד ויספלד בבקשה להצטרף לתביעה, אך הבקשה אשר נדחתה על הסף על ידי המדינה.

"זהו רגע האמת של מדינת ישראל והסוכנות היהודית ואפשרות לעשיית צדק היסטורי, מוסרי וכספי עם ניצולי השואה", אמר עו"ד גד ויספלד, "התנהלות המדינה והסוכנות הייתה מחפירה. מדינת ישראל בחרה לנהל מאבק משפטי מתיש על גבם של הניצולים הקשישים. הם כבר עייפים מהבטחות ועיכובים", מוסיף עו"ד גד ויספלד. "זה הזמן לעשות איתם צדק, לפני שיהיה מאוחר מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully