וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על אירופה להקפיא קידום יחסים עם ישראל"

בדו"ח מיוחד לציון שנה למבצע עופרת יצוקה, קראו ארגוני סיוע וזכויות אדם לאיחוד האירופי, לפעול לביטול ההסגר על עזה ולהודיע על הקפאת קידום היחסים עם ירושלים

מספר ארגוני סיוע וזכויות אדם פנו בדו"ח מיוחד לאיחוד האירופי, בבקשה לפעול לביטול ההסגר על עזה ולהודיע בפומבי על הקפאת קידום היחסים עם ישראל, עד שתושג התקדמות משמעותית בישראל בנושא.

אמנסטי אינטרנשיונל, אוקספאם ו-14 ארגונים נוספים פרסמו דו"ח לציון שנה למבצע "עופרת יצוקה", בו הם מותחים ביקורת על ישראל בשל איסור על יבוא לעזה של מוצרים הדרושים בדחיפות לשיקום הרצועה. הדו"ח תוקף גם את מעצמות העולם על כך שלדבריו הן לא עושות מספיק. "הקהילה הבינלאומית בגדה בתושבי עזה על ידי כך שכשלה לגבות את המילים שלה. היא היתה צריכה לבצע פעולה אפקטיבית שתבטיח את סוף המצור הישראלי. המצור מונע את הבנייה החדשה ואת השיקום".

הדו"ח מתאר את הפעולות המועטות שנעשו כדי לשקם את רצועת עזה מאז המבצע. עוד מצוין בדו"ח שלישראל יש את הזכות והחובה להגן על אזרחיה מהתקפות רקטות ללא הבחנה, אך עם זאת נכתב בו כי "על ידי הענשת כלל האוכלוסייה האזרחית בעזה בשל מעשיהם של מספר קטן של אנשים, ישראל נוקטת בענישה קולקטיבית, שאינה מתקבלת על הדעת ומפירה את החוק הבינלאומי".

מחברי הדו"ח, דוחקים באיחוד האירופי להתחייב בבירור ליעד של סיום המצור על עזה על ידי נקיטת עמדה מאוחדת והובלת המאמץ הבינלאומי בנושא. הם אף קוראים לשרת החוץ של האיחוד קתרין אשטון, לבקר בדחיפות ברצועת עזה כדי לראות מקרוב את השפעות המצור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully