וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם סרביה רוצה: תנו כרטיס לאיחוד האירופי

סרביה מצטרפת לשורה של מדינות המבקשות להיכנס לאיחוד האירופי. בלגרד מקווה שדו"ח חיובי על מאמציה לתפוס שני פושעי מלחמה יקדם את תהליך הקבלה

סרביה צפויה להגיש היום (שלישי) בקשה רשמית להצטרף ל-27 מדינות האיחוד האירופי. נשיא המדינה בוריס טאדיץ' יגיע היום לשבדיה, שמשמשת כנשיאה התורנית של האיחוד ויגיש לראש הממשלה פרדריק ריינפלדט את הבקשה.

סרביה מצטרפת לתור הארוך של מדינות המחכות להצטרף לאיחוד, ביניהן, מדינות יוגוסלביה לשעבר קרואטיה ומונטנגרו, איסלנד וטורקיה. לאחרונה ביטל האיחוד את הקפאת הסכם הסחר החופשי עם המדינה, ובשבוע שעבר קיבלו אזרחיה פטור למעבר חופשי באירופה ללא ויזה. אולם סרביה עדיין צריכה לעבור משוכה חשובה לפני התקדמות בדיוני ההצטרפות – תפיסת שני פושעי המלחמה נמלטים, רטקו מלאדיץ' וגוראן חאדזיץ'.

התובע הראשי בבית המשפט לפשעי מלחמה בהאג דיווח החודש על התקדמות בשיתוף הפעולה של סרביה עם בית המשפט. אולם, בדו"ח שהועבר לאו"ם, כתב התובע סרג' ברמרץ שסרביה צריכה להמשיך בחיפושים אחר הגנרלים. כעת בלגרד מקווה שבדו"ח החדש שייצא ביוני, ברמרץ ייתן הערכה חיובית למצוד של סרביה אחרי הנמלטים.

תהליך הקבלה לאיחוד צפוי לערוך זמן רב. קרואטיה, שהגישה את בקשתה לפני מספר שנים, סיימה את השיחות על 17 מתוך 35 נושאים בלבד, והדיונים בעניינה צפויים להימשך עוד שנתיים לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully