וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם החייל שנהרג באימון: "לשחרר את שליט בכל מחיר"

האם שבנה נהרג אתמול בתאונת אימונים ברמת הגולן קראה לראש הממשלה לשחרר את מי שצריך כדי "להחזיר את גלעד להוריו". היא סיפרה גם על בנה ש"תמיד רצה ללכת לקרבי"

ריקי כהן, אמו של מור, חייל גולני שנהרג אתמול (שני) במהלך אימון ברמת הגולן, סיפרה הבוקר על קבלת הבשורה המרה על מות בנה. בראיון בגלי צה"ל אמרה כהן שמור "תמיד רצה ללכת לקרבי" וסיפרה ש"הוא היה מאושר וגאה שהוא שם". כהן אמרה בבכי כי מור היה "ילד מקסים שנתן לי כל הזמן נחת, פשוט ילד נפלא. אני גאה בילד שלי שבשבילי הוא גיבור".

האם ריקי התייחסה גם בראיון למגעים בעניין שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. לדבריה, "הוא חי, שישחררו אותו, שיחזור להורים שלו. לא חשוב כמה אסירים וכמה רוצחים צריכים לשחרר בשבילו".

אתמול בשעות האחר הצהרים נהרג טוראי מור כהן, חייל גולני בן 18 מעפולה, מקליע שנורה בראשו במהלך אימון לוחמה בשטח בנוי. מבדיקה ראשונית עולה כי החייל, ששירת בצה"ל שבעה חודשים והיה בשלבי טירונות מתקדמים, נפצע מאש חברו באורח קשה, פונה באמצעות מסוק חיל האוויר ובהמשך מת מפצעיו. האימון שהתקיים ברמת הגולן נעצר, ומפקדי האימון פתחו בחקירת המקרה. בצה"ל טוענים כי מהתחקיר הראשוני שנערך עולה כי אין חשד לרשלנות מצד מי מהגורמים.

עם זאת, הבוקר נמשכת חקירת תאונת האימונים בה מצא כהן את מותו. אחד החשדות הנבדקים הוא שיריות שבוצעו בחדר באחת המטרות בעבר גרם להיחלשות קיר הבטון, מה ששחק באופן משמעותי את עוביו. לטענת חיילים שהתאמנו במתקן, בקירות חלק מהמבנים ישנן נקודות בהן חדרו הקליעים את "קולט הנתזים".

יחד עם זאת, התרגיל במתקן האימונים במתאר בו התאמנו אתמול חיילי גולני אושר מחדש כבר בחודש יולי על ידי נציגי מחלקת בטיחות בזרוע היבשה. על אף שבצה"ל הגדירו את האירוע כ'תקלה נדירה', זהו כיוון החקירה העיקרי שנבדק. במקביל, יבדקו גם תקינות מבנים נוספים באתרי אימונים בצה"ל שנבנו באותו אופן ומתקיימים בהם ירי באש חיה. גם גורמים באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ובמחלקת בינוי בצה"ל ייטלו חלק בחקירת המקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully