וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנה יהודית לחג המולד: בית מתקופת ישו

שרידים של בית מגורים מהתקופה הרומית הקדומה התגלו בנצרת וחשפו מידע חדש על נצרת הקדומה, מהתקופה בה חיו בה, לפי הברית החדשה, ישו והוריו

רויטרס

צילום: רויטרס. עריכה: דורון שטיין)

רגע לפני שהנוצרים חוגגים את חג המולד ויום הולדתו של ישו, הם מקבלים תזכורת על מקורותיו של המשיח הנוצרי. שרידים של בית מגורים מהתקופה הרומית הקדומה (המאות ה-1 וה-2 לספירה) התגלו בחפירה ארכיאולוגית בנצרת. החפירה, שבוצעה באחרונה על-ידי רשות העתיקות, חושפת מידע חדש על נצרת הקדומה מתקופתו של ישו.

לפי הברית החדשה, מרים, אמו של ישו, ובעלה, יוסף, התגוררו בנצרת, שם קיבלה את הבשורה מהמלאך גבריאל, כי היא הרה וכי תלד את בנו של אלוהים. בברית החדשה מסופר כי גם ישו עצמו גדל בנצרת.

ב-1969 הוקמה בעיר כנסיית הבשורה על שרידי שלוש כנסיות קודמות, שהקדומה בהן מזוהה עם התקופה הביזנטית (מאה 4 לספירה). באחרונה, בשל תוכניות בנייה בכנסיית הבשורה, פתחה רשות העתיקות בחפירה ארכיאולוגית מצומצמת בסמוך לה, שהביאה לחשיפת המבנה.

ירדנה אלכסנדר, מנהלת החפירה מטעם רשות העתיקות, הסבירה כי "הממצא הינו בעל חשיבות עליונה, מאחר שהוא חושף לראשונה בית מהכפר היהודי נצרת, ובכך שופך אור על אורח החיים בתקופתו של ישו. המבנה אשר מצאנו הינו קטן וצנוע, וסביר שאפיין את צורת המגורים בנצרת בתקופה זו. מן הכתובים המעטים, ידוע שנצרת של המאה ה-1 לסה"נ, היה כפר יהודי קטן, המצוי בתוך עמק. עד כה, נמצאו בנצרת מספר קברים מתקופת ישו, אך לא נמצאו שרידי יישוב המשויכים לתקופה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully