וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמי ארד: נתניהו חייב להציל את גלעד

רעייתו של הנווט הנעדר רון ארד קראה לראש הממשלה לגלות אומץ ומנהיגות ולבצע את העסקה לשחרור החייל החטוף. "החובה המוסרית שלנו היא להציל חייל חי ממוות"

רויטרס

(צילום: גדעון צנטנר, יצחק סברדלוב, רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

תמי ארד, רעייתו של הנווט הנעדר רון ארד, הביעה הערב (שני) תמיכה בהשלמת העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט וקראה לראש הממשלה בנימין נתניהו "להציל את גלעד". בראיון לגלי צה"ל אמרה ארד שהיא מבינה את המתנגדים לעסקה שרואים את השיקול המערכתי והקר, אולם לדבריה על ראש הממשלה להתחשב בכך שמדובר בחייל חי, לעשות הכול על מנת להצילו ובכך "ולהוכיח שהוא מנהיג חזק".

ארד הוסיפה כי "אסור להפיל את ביטחון המדינה על כתפיו של חייל אחד. החובה המוסרית שלנו היא להציל חייל חי ממוות". ארד התייחסה לדיון הציבורי הער סביב אישור העסקה ואמרה ש"זו לא סוגיה לסקרים. ראש הממשלה צריך לקבל החלטה לטובת המדינה, על פי הקוד האתי לפיו אנחנו חיים".

ארד גם מתחה ביקורת בראיון את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ש"דחה את ההחלטה" והדגישה כי "משיכת הזמן לא תורמת לביטחון השבוי אל להיפך". ארד קראה לנתניהו להכריע בעד אישור העסקה והוסיפה כי "אי לקיחת ההחלטה היא חריצת דינו, כי הסיכוי שיחזור אחרי זה הוא קלוש".

נעם שליט לפני פגישתו עם נתניהו. רויטרס
"התהליך לא הסתיים, התהליך נמשך". נעם שליט/רויטרס

נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, הביע מוקדם יותר היום את תקוותו שקבלת ההחלטות בנוגע לעסקה במסגרתה עשוי להשתחרר בנו תסתיים בתוך 24 שעות. שליט אמר בצהרים לאחר פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "ראש הממשלה דיבר איתנו ועדכן אותנו במה שאפשר לעדכן. התהליך לא הסתיים, התהליך נמשך, וצפוי להסתיים בקרוב. זה מה שאנחנו יכולים לספר. אני לא במצב שאני אופטימי ולא פסימי. בשיחה נכחו ראש הממשלה והשליח חגי הדס. בשלב הזה אנחנו לא צפויים לעוד פגישה. באנו בעיקר לשמוע, לא אמרנו דברים שלא אמרנו בעבר".

שליט הוסיף כי "אנחנו ממשיכים במלוא הקיטור על מנת לסיים מאוד בקרוב. קשה להעריך מתי תתקבל ההחלטה. אני מניח שזה עניין של היום, אולי מחר בבוקר. הנושא היום שונה מבעבר והוא יותר אקטואלי ויותר חם". גם אמו של גלעד, אביבה דיברה לאחר הפגישה ואמרה כי "אני מקווה שיגיעו להחלטה כמה שיותר מהר".

בשעה 20:00 צפוי להתכנס פורום שביעיית השרים על מנת לדון בעסקה כאשר מה שמסתמן הוא שישנם שלושה שרים (ברק, ישי ומרידור) התומכים בעסקה, ושלושה אחרים (ליברמן, בגין ויעלון) המתנגדים לה. על פי מצב הדברים, קולו של ראש הממשלה יהיה הקול המכריע באישור או דחיית העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully