וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מטוס הנשק שנתפס היה בדרכו לאירן

טיסת הנשק שנתפסה בתאילנד כשעל סיפונה 35 טונות של תחמושת הייתה בדרכה מצפון קוריאה לאירן - כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'. האירנים סרבו להגיב לדיווח

מטוס המטען שנתפס לפני עשרה ימים בתאילנד כשעל סיפונו תחמושת רבה היה בדרכו לאירן. כך דיווח הבוקר (שני) העיתון 'וול סטריט ג'ורנל'. המטוס יצא מצפון קוריאה כשעל סיפונו 35 טונות של תחמושת.

תוכנית הטיסה שנתפסה על ידי חוקרים בארה"ב ובלגיה מראה כי המטוס אמור היה לנחות לתדלוק בבנקוק, ומשם להמשיך בדרכו לעבר סרי לנקה, איחוד האמירויות ואוקראינה בטרם יפרוק את המטען שלו בטהרן. התוכנית סוכלה לאחר שהרשויות בתאילנד עצרו את צוות המטוס בתחנת התידלוק הראשונה. האירנים סירבו להגיב לממצאי העיתון.

על פי הדיווח, מארגני משלוח הנשק השקיעו מאמצים רבים בנסיון להסוות את יעדו האמיתי ואת אלו שעמדו מאחוריו. המטען סומן כ"חלקי חילוף לתעשיית הנפט". המטוס רשום על שמה של חברה גאורגית, שהשכירה את המטוס לחברה אחרת מניו זילנד, שהיא בעצמה ככל הנראה חברת קש. גם חברה זו השכירה את המטוס לחברה אחרת, ושיטת פעולה זו חזרה על עצמה מספר פעמים.

מקורות צבאיים מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס, שארצות הברית היא שהודיעה לתאילנד על כך שהמטוס מוביל נשק, בניגוד לסנקציות נגד צפון קוריאה. המטוס יצא מבירת צפון קוריאה פיונגיאנג, כשעליו חמישה אנשי צוות – ארבעה אזרחי קזחסטן ואזרח בלארוסי אחד. הצוות דיווח שהוא נושא ציוד לקדיחת נפט, אך כשהמטוס נבדק התגלה המטען שכלל מטולי רימונים וטילים, וחלקי טילי קרקע-אוויר.

האו"ם החריף באחרונה את אמברגו הנשק על צפון קוריאה בתגובה לניסוי הגרעיני שהמדינה ערכה בחודש מאי. לפי ההערכות, הכנסותיה של צפון קוריאה ממכירות נשק מגיעות למיליארד דולר בשנה. כך דיווחה רשת BBC. להערכת גורמי צבא בארה"ב, רוב היצוא הביטחוני מתמקד בטילים בליסטיים, בעיקר לאירן ומדינות אחרות במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully