וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גנבי השלט באושוויץ פעלו ממניע כלכלי"

משטרת קרקוב מסרה כי הגברים החשודים בגניבת שלט הכניסה למחנה אושוויץ פעלו ממניעים כלכליים ולא היו שייכים לארגון ניאו-נאצי. השלט נמצא ביער כשהוא חתוך לשלושה חלקים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

חמשת הגברים שנעצרו בחשד למעורבות גניבת שלט הכניסה של אושוויץ פעלו ממניעים כלכליים והם לא חברים של ארגון ניאו-נאצי, כך מסרה היום (שני) משטרת פולין. "נוכל לקבוע מאוחר יותר האם הפשע הוזמן או שהם פעלו ביוזמתם", מסר אנדריי רוקיטה, מפקד משטרת מחוז קרקוב.

הלילה דיווחה משטרת פולין שמצאה את שלט הברזל עם הכיתוב "העבודה משחררת", שנגנב מהכניסה למחנה ההשמדה אושוויץ בסוף השבוע. על פי הדיווחים, השלט נמצא כשהוא חתוך לשלושה חלקים.

רוקיטה הוסיף ששניים מהחשודים נתפסו ברכבם סמוך לעיר גדיניה, בחוף הבלטי של פולין, ושלושת האחרים נעצרו בביתם סמוך לעיר ווצלאבק, במרכז המדינה. "השלט נחתך לשלוש חתיכות במקום האירוע, על מנת להקל על העברתו. הוא הוסתר ביער סמוך לביתו של אחד החשודים". מקורות משטרתיים מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית שהחשודים הודו בגניבת השלט וגילו היכן הוא נמצא.

פאבל סאוויקי, דובר מוזיאון ההנצחה באושוויץ, אמר עם היוודע דבר מציאת השלט, כי "הוא חש הקלה עצומה. הסמל הזה, הוא מן הסתם אחד הסמלים החשובים במאה שחלפה, וכעת הוא יכול לחזור למקומו". "אנחנו חסרי סבלנות לראות באיזה מצב השלט נמצא", הוסיף סאוויקי. "נאמר לנו שהוא נחתך לשלושה חלקים. האוצרים שלנו ישחזרו אותו כך שנוכל להציגו מחדש במהירות האפשרית".

"השלט העיד על המעשה הנורא ביותר בתולדות האנושות"

השלט, שהוצב בכניסה למחנה העבודה אושוויץ שבפולין נגנב בלילה שבין חמישי לשישי על ידי אלמונים. השלט, שעליו נכתב בגרמנית "העבודה משחררת" (Arbeit Macht Frei), קידם את בואם של היהודים שהובאו למחנה ההשמדה והוכן בידי האסירים עצמם.

גניבת השלט עוררה הדים ברחבי העולם, ואתמול אף התייחס לכך ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה. נתניהו פנה לפולנים וביקש מהם "לפעול כדי למצוא את הפושעים המעוותים הללו שחיללו מקום בו נרצחו למעלה ממיליון יהודים. חשוב להחזיר את השלט, בין היתר כדי להעיד על המעשה הנורא ביותר בתולדות העם היהודי והאנושות כולה".

עדכון ראשון: 02:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully